نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 26 آذر 1397
ساعت 09:00

آمارهای تازه از انتخاب‌های بازیکنان در Assassin's Creed Odyssey

5 از 5

کارگردان بازی Assassin's Creed Odyssey در مصاحبه تازه خود، نسبت انتخاب‌های بازیکنان برای آلکسیوس و کاساندرا را مشخص کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ برای اولین بار در تاریخ سری بازی‌های «اساسینز کرید»، یوبی‌سافت با بازی «Assassin's Creed Odyssey» و با یک رویکرد کاملا RPG، به بازیکنان اجازه داد تا از بین دو شخصیت مرد (Alexios) یا زن (Kassandra)، یکی را از ابتدا به عنوان کاراکتر اصلی و قابل بازی انتخاب کنند. این قدرت انتخاب، جنبه‌های جالب دیگری هم دارد و برای مثال مشخص شدن جامعه آماری که کدام کاراکتر بیش از دیگری توسط بازیکنان انتخاب شده، یکی از این موارد است.

اسکات فیلیپس (Scott Phillips) کارگردان این بازی، به تازگی در یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرده و گفته که در یک سورپرایز جالب، شخصیت «آلکسیوس» محبوبیت بیشتری داشته است. در این رابطه، درصد محبوبیت این کارکتر حدود دو سوم کل بازیکنان است درحالی که «کاساندرا» انتخاب حدود یک سوم بازیکنان بوده است. او در این مصاحبه گفت:

درحال حاضر در آمار ما، دو سوم از کل بازیکنان آلکسیوس و یک سوم شخصیت کاساندرا را انتخاب کردند. نکته جالب این آمار این است که در طول دوره تست بازی، انتخاب بازیکنان به شکل دقیق حالت ۵۰/۵۰ بود. این موضوع باعث سورپرایز خود من هم شد و انتظار داشتم آمار به شکل نصف نصف باشد، یا حتی کاساندرا کمی بیشتر مورد انتخاب قرار بگیرد.

همین ایده و داشتن حق انتخاب که به ویژگی کلیدی بازی‌های ما تبدیل شده، خودش را به خوبی در این موارد نشان داده، و ما گاهی بابت برخی انتخاب‌ها که بازیکنان تاکنون گرفته‌اند حتی شگفت‌ زده هم شده‌ایم.

آمار تازه از نسبت‌های انتخاب بازیکنان گرچه سورپرایزکننده به نظر می‌رسد، ولی به این موضوع اشاره نشده که این انتخاب‌ها برای بازیکنانی بوده که بیش از یک بار بازی را تکمیل کردند یا تنها درباره تکمیل در مرتبه اول تجربه داستانی بازی بوده است؛ به این معنی که پس از تکمیل و در شروع‌های مجدد، بازیکن می‌تواند کاراکتر دیگر را هم انتخاب کند. به علاوه، مشخص نیست که انتخاب‌ها چگونه در میان همه پلتفرم‌های مقصد بازی تقسیم شده است.

Assassin's Creed: Odyssey که تاکنون بهترین آمار فروش اولیه این سری در نسل هشتم را داشته، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ از این بازی را نیز در اینجا مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.