نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 دی 1397
ساعت 13:00

Steam بیش از ۹۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

0 از 5

پلتفرم استیم در سال ۲۰۱۸ شاهد روزانه ۴۷ میلیون بازیکن فعال و به شکل ماهانه، بیش از ۹۰ میلیون بازیکن فعال آنلاین بوده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پلتفرم کامپیوتر در شروع سال ۲۰۱۹، با از راه رسیدن نیروهای تازه‌نفسی مثل Discord Store و Epic Games Store بیش از هر زمان دیگری در روند تکاملی و رقابتی قرار گرفته و عرضه عناوین انحصاری، تخفیف‌ها و دیگر مزایای رقابتی باعث پرجمعیت‌تر شدن بازیکنان در رایانه‌های شخصی شده است. با این حال هرچه قدر هم که این پلتفرم در سال ۲۰۱۹ متنوع‌تر شده، در سال ۲۰۱۸ این Valve و پلتفرم Steam بود که تسلط و محبوبیت غالب را در بین بازیکنان کامپیوتر داشتند. در همین رابطه، ولو به تازگی آمارهای تازه‌ای از کاربران خود در سال ۲۰۱۸ را به اشتراگ گذاشته، که در جریان آن به خوبی مشخص می‌شود که استیم تا چه میزان در بین بازیکنان محبوبیت دارد.

پیرامون آمارها و بنا به گزارش استیم، این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ شاهد روزانه ۴۷ میلیون بازیکن فعال و به شکل ماهانه، بیش از ۹۰ میلیون بازیکن فعال آنلاین بوده است که ارقامی حیرت‌انگیز محسوب می‌شوند. در آمارهای جالب توجه دیگر، این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ و هر ماه به صورت میانگین، شاهد ۱٫۶ میلیون خرید تازه از فروشگاه و همچنین در نقطه اوج فشار بر سرورها، شاهد  ۱۸٫۵ میلیون کاربر با حضور همزمان در سرورهایش بوده است. شما در ادامه آمارهای تازه ولو را در زمینه کاربران این پلتفرم مشاهده می‌کنید.

 steam stats 2018 pc1

ولو غیر از آمارهای کلی از کاربرانش، در یک بخش دیگر به آمارهای تفکیکی نیز پرداخته و مشخص کرده که از بین بازیکنان فعال این پلتفرم در سال ۲۰۱۸، چه مناطقی از جهان سهم داشته‌اند. در این زمینه، یک آمار مشابه اما برای سال ۲۰۱۲ این پلتفرم نیز نمایش داده شده که به عنوان مقایسه و روند گسترش این پلتفرم از زمان پیدایش تا سال ۲۰۱۸ مشخص می‌شود. بر این اساس، در سال ۲۰۱۲ و در حالی که مناطق آمریکای شمالی و اروپای غربی، بیشترین سهم را از جامعه بازیکنان استیم داشتند و آسیا، آمریکای جنوبی، اروپای شرقی و ... سهم بسیار اندکی داشتند، ولی در سال ۲۰۱۸ سهم بازیکنان آمریکای شمالی، اروپای غربی و آسیا تقریبا برابر شده است. گفتنی است که این تنوع و تکامل، فقط منحصر به جامعه بازیکنان نبوده و استیم برای پشتیبانی از این کاربران، حالا از بیش از ۴۰ نوع واحد پول و همچنین ۲۶ زبان به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. شما در ادامه این بخش از آمارها را نیز مشاهده می‌کنید.

 steam stats 2018 pc1

استیم در ادامه گزارش خود به برنامه‌های آینده پرداخته و اینکه در سال ۲۰۱۹ قصد دارند روی چند ویژگی جدید نیز تمرکز داشته باشند که بهبود آپدیت‌های کوچک، ارتقا بخش جستجو و پیدا کردن موارد به شکلی بهتر در فروشگاه، بهبود در Steam TV و همچنین رویدادهای سیستمی از آن جمله هستند. برنامه چت Steam Chat app نیز امسال قرار است برای اندروید و iOS عرضه شود. شراکت با کمپانی Perfect World برای گسترش دامنه فعالیت فروشگاه در چین، بروزرسانی بزرگ در Steam Library نیز از جمله دیگر مواردی هستند که استیم در سال ۲۰۱۹ روی آن کار می‌کند. به علاوه، ابزار matchmaking قبلا معرفی شده «Steam Trust» که در Counter Strike: Global Offensive به کار برده می‌شود نیز قرار است برای استفاده توسط دیگر بازی‌سازان در دسترس قرار بگیرد.

سال ۲۰۱۹ به دلایل مختلفی یک سال بسیار جالب برای استیم خواهد بود. این پلتفرم از یک طرف باید به بهبود و ارتقا پلتفرم خود بپردازد و سعی در گسترش آن داشته باشد، و در طرف دیگر آن‌ها باید مزیت‌های رقابتی‌تری را نسبت به رقبای تازه‌نفس Epic Games Store و Discord Store در نظر بگیرند. برای شروع، ویژگی کمیسیون با درصد بسیار پایین درنظر گرفته شده توسط Epic Games، ویژگی است که با استقبال گسترده بازیسازان مواجه می‌شود و در این زمینه، یوبی‌سافت اخیرا اعلام کرده بود که بازی The Division 2 قرار است در کامپیوتر، تنها از طریق فروشگاه اپیک منتشر شود.

 
 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.