نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 11 بهمن 1397
ساعت 13:00

ارتقای ظرفیت آپلود فایل‌های ذخیره کاربران در PS Plus

0 از 5

عناوین رایگان اشتراک PS Plus در فوریه معرفی و از این ماه، ظرفیت آپلود فایل‌های ذخیره نیز افزایش می‌یابد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت سونی اخیرا در وبلاگ پلی‌استیشن اعلام کرده که از ابتدای ماه فوریه ۲۰۱۹، ظرفیت موجود برای آپلود فایل‌های ذخیره کاربران در فضای ابری افزایش می‌باید. پیرامون این ویژگی مهم که از جمله قابلیت‌های محبوب و اختصاصی کاربران PS Plus است، این ظرفیت درحال حاضر برای هر کاربر پلی‌استیشن پلاس معادل ۱۰ گیگابایت است و کاربران دارای اشتراک فعال این سرویس، درواقع تا ۱۰ گیگابایت اجازه آپلود و ذخیره فایل‌های ذخیره بازی‌خود از روی پلی‌استیشن در فضای ابری (Cloud Storage) را دارند. گفتنی است که البته همین مقدار ۱۰ گیگابایت نیز در شروع کار این ویژگی تنها محدود به ۱ گیگابایت بود و از ابتدای فوریه، این مقدار قرار است به ۱۰۰ گیگابایت افزایش پیدا کند.

با توجه به اطلاعیه اخیر سونی، کاربران دارای اشتراک فعال PS Plus از فردا و شروع ماه فوریه ۲۰۱۹، می‌توانند از ظرفیت ۱۰۰ گیگابایتی برای آپلود فایل‌های ذخیره کنسول خود استفاده کنند. آپلود فایل‌های ذخیره در فضای ابری، البته یکی از امتیازات مثبت مایکروسافت و ایکس باکس است که به کاربران خود  اجازه می‌دهد تا حتی بدون نیاز به اشتراک فعال Xbox Live Gold نیز این کار را انجام دهند؛ در این زمینه سونی و نینتندو اما چنین قابلیتی را محدود به مشترکین سرویس‌های پولی خودشان کرده‌اند. در هر صورت حتی با در نظر گرفتن این موضوع، باز هم وجود محدودیت کم‌تر برای کاربران PS Plus خبر خوبی محسوب می شود.

این گزارش، از طرفی برای بازیکنان بازی موردانتظار Dreams نیز یک خبر بسیار خوب است، چون در این بازی سندباکسی، احتمالا هر خلق سناریو و مراحل گیم‌پلی به عنوان یک «دیتای فایل ذخیره» در نظر گرفته می‌شود (مشابه بازی قبلی مدیامولکول یعنی LittleBigPlanet) و با توجه به همه گزارش‌ها درباره دوره بتای بازی، و ساخت چندین سناریو و مراحل قابل بازی بسیار باکیفیت، و با گرافیک بالا، انباشته شدن فایل‌های ذخیره پرحجم از این بازی در هارددیسک کنسول محتمل به نظر می‌رسد.

در دیگر خبرها پیرامون سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس، سونی به تازگی رسما از عناوین رایگان ماه فوریه برای مشترکین این سرویس هم رونمایی کرد. به این ترتیب کاربران پلی‌استیشن 4 که اشتراک فعال PS Plus را دارند، به زودی امکان دریافت بازی‌های For Honor، Hitman Season 1، Gunhouse و Rogue Aces را دارند. بازیکنان پلی‌استیشن 4 نیز بازی شدیدا موردتحسین Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots و همچنین Divekick را می‌توانند به صورت رایگان دریافت کنند. گفتنی است که این بازی‌ها از روز ۵ فوریه (۱۶ بهمن) قابل دریافت هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.