نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 15 بهمن 1397
ساعت 15:00

4A Games هیچ تمایلی به نادیده گرفتن پلتفرم کامپیوتر ندارد

برخلاف صحبت‌های یکی از کارمندان، 4A Games به عرضه نسخه کامپیوتر بازی‌های آینده سری Metro ادامه می‌دهد.

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در ادامه گزارش‌ها درباره احتمال از قلم انداختن کامل پلتفرم PC برای انتشار بازی‌های آینده سری Metro، استودیو 4A Games اخیرا به صورت رسمی اعلام کرده آن‌ها (صرف نظر از صحبت‌های یکی از کارمندان این شرکت) هیچ قصدی برای این کار ندارند.

به نظر می‌رسد که از زمان اعلام شدن این موضوع که Metro Exodus و نسخه کامپیوتر آن، قرار است به مدت یک سال فقط از طریق فروشگاه اپیک عرضه شود، استودیو 4A Games همچنان روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد. این اتفاق در ادامه موج ظاهرا دامنه‌داری است که نشان می‌دهد بازی‌سازان مختلف، تمایل به فروش نسخه‌های PC محصولاتشان از طریق فروشگاه Epic Games را دارند. با این حال مورد Metro Exodus احتمالا به این دلیل همچنان درگیر حاشیه است، که در آخرین لحظات تبدیل به یک انحصاری فروشگاه اپیک شد، در حالی که برای مدت‌ها دوره پیش فروش فعال خود را در فروشگاه استیم سپری می‌کرد. همین هم باعث حتی واکنش فروشگاه استیم و «غیر منصفانه» خواندن این تصمیم نیز مواجه شد که اهمیت ماجرا را چند برابر می‌کرد.

در ادامه همین حواشی، روز گذشته بود که گزارشی به نقل از یکی از بازیسازان حاضر در 4A Games منتشر شد که با لحنی تهدیدآمیز، به فعالیت‌های اخیر کاربران استیم و هجوم بی‌وقفه آن‌ها به صفحات فروش بازی‌های قدیمی‌تر سری اشاره می‌کرد. این هجوم، به دلایل اعتراضی نسبت به تصمیم سازندگان Metro Exodus، متوجه بازی‌های قدیمی‌تر سری Metro بود و این بازی‌ها به فاصله بسیار کوتاهی، هزاران نقد منفی از طرفداران دریافت کردند. همین موضوع نیز باعث واکنش این بازیساز و تهدید بازیکنان پلتفرم PC شد؛ جایی که گفته بود اگر بازیکنان کامپیتور، قصد بایکوت کامل Metro Exodus را داشته باشند، سازندگان ممکن است در آینده تصمیم بگیرند که هیچ بازی جدیدی از این سری به رایانه‌های شخصی راه پیدا نکند.

این صحبت‌ها، توسط یکی از بازیسازان گمنام استودیو 4A Games بود و مطابق پیش‌بینی، با واکنش‌های منفی حتی بیشتر نیز مواجه شد. پیرامون خود موضوع انحصاری شدن بازی در فروشگاه اپیک، البته مدتی قبل فاش شد که این کار فقط با تصمیم Koch Media انجام شده و به این ترتیب، ارتباطی با 4A Games نداشته است. با این وجود، این استودیو اخیرا در اطلاعیه‌ای انتساب کاربر گمنام و تهدیدکننده اخیر به خودش را رد نکرده، و گفته که این کار (عدم عرضه بازی‌های آینده سری برای کامپیوتر) تصمیمی نیست که توسط کلیت این استودیو یا Deep Silver مد نظر قرار داشته باشد. در عوض، این استودیو کاملا مصمم به ادامه دادن این سری بازی‌هاست و عرضه نسخه مخصوص PC نیز یکی از بخش‌های اصلی این پروسه است.

Metro Exodus قرار است در روز ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) برای پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان و کامپیوتر (تا یک سال فقط از طریق فروشگاه اپیک گیمز) منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.