نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 19 بهمن 1397
ساعت 18:00

PS5 یک کنسول بسیار پرقدرت و زیر 500 دلاری خواهد بود

یک موسسه تحلیلی ژاپنی پیش‌بینی‌های تازه‌ای از PS5 را منتشر کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پیرامون کنسول‌های نسل بعدی خانواده پلی‌استیشن که احتمالا «پلی‌استیشن 5» هم نام خواهد داشت، تنها چیزی که به صورت رسمی فاش شده این است که سونی حتما برنامه ساخت آن را دارد. در این رابطه، گزارش‌های غیر رسمی از جزئیات سخت‌افزاری و مشخصاتی نظیر پشتیبانی از قابلیت Backward Compatibility نیز تاکنون منتشر شده است. با این وجود، هم سونی و هم مایکروسافت، بیش از همه سیاست سکوت را در پیش گرفتند و در عین تمرکز روی کنسول‌های نسل فعلی خودشان، برنامه‌ها برای ساخت، معرفی و عرضه کنسول‌های نسل بعد را هم به پیش می‌برند. در این رابطه، البته بیشتر گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها به این اشاره دارد که این پلتفرم‌ها، در طول سال ۲۰۱۹ معرفی و در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شوند.

به تازگی گزارش تحلیلی جدیدی از یک موسسه ژاپنی به نام Ace منتشر شده، که احتمال می‌دهد کنسول بعدی سونی یعنی PlayStation 5، در قالب یک مدل کنسول بسیار قدرتمند خواهد بود که موعد عرضه آن، در انتهای سال ۲۰۲۰ است. براساس تحلیل Hideki Yasuda، این کنسول در یک مدل عرضه می‌شود، بسیار قدرتمند و با قابلیت اجرای بازی‌های AAA نسل نهمی است و همچنین در روز عرضه، با بیش از یک بازی AAA جدید وارد بازار می‌شود. در این رابطه، البته گزارش‌های مشابهی هم وجود دارد که سونی از همین حالا کار بر روی بازی‌های نسل بعد را شروع کرده، و در کل موضوع عرضه کنسول جدید اما بدون بازی‌های بزرگ و رقابتی نیز یک ریسک محسوب می‌شود. گفتنی است که موفقیت یک کنسول، به خصوص با توجه به تجربه پلی‌استیشن 4 برای سونی، ارتباط مستقیمی با بازی‌هایی دارد که برای آن پلتفرم عرضه می‌شود.

این تحلیلگر، همچنین در یک بخش دیگر از صحبت‌هایش نیز گفته که این ماشین قدرتمند، قرار است با قیمتی معقول و زیر ۵۰۰ دلار نیز عرضه شود. در صورت درست از آب در آمدن این پیش‌بینی، این برچسب قیمتی در واقع مشابه قیمت روز عرضه پلی‌استیشن 4 نیز هست. همچنین این سوال نیز مطرح است که کنسولی با قیمت تمام شده زیر ۵۰۰ دلار، واقعا تا چه حد قدرتمند خواهد بود. در هر صورت، همان‌طور که اشاره هم شد فعلا همه تحلیل‌ها به صورت پیش‌بینی و گمانه‌زنی است و سونی، هنوز اطلاعات جامع‌تری برای گمانه‌زنی‌های دقیق‌تر فاش نکرده است.

پیرامون سونی و پلی‌استیشن 4 اخیرا این شرکت با انتشار آمارهای کلی مرتبط با سال ۲۰۱۸، خبر داد که حالا فروش این کنسول از زمان عرضه تاکنون از ۹۴ میلیون واحد هم عبور کرده است؛ رقمی که PS4 را به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی نسل هشتمی جهان، و با فاصله‌ای غیر قابل دسترس نسبت به رقیبان قرار می‌دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.