نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 21 دی 1398
ساعت 14:00

حداقل تا یک سال اول بازی انحصاری برای Xbox Series X وجود ندارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مت بوتی از ایکس‌باکس اخیرا گفته که عناوین ایکس‌باکس بعدی حداقل در یک تا دو سال اول انحصاری نخواهد بود.

در کمپین جذاب مایکروسافت و سونی برای شروع نسل نهم کنسول‌های بازی خانگی، شرکت مایکروسافت با رونمایی رسمی از Xbox Series X و همچنین کنترلر آن کم‌تر از شرکت رقیب محافظه‌کار به نظر می‌رسد. این شرکت Xbox Series X را به عنوان یک جانشین کامل نه فقط برای کنسول فعلی Xbox One، بلکه همه پلتفرم‌های قدیمی‌تر ایکس‌باکس معرفی کرده و به همین خاطر است که این ماشین قدرتمند می‌تواند در همان روز اول عرضه خود میزبان صدها بازی مختلف باشد. این ویژگی که به خاطر Backward Compatible بودن دستگاه با همه ایکس‌باکس‌های قبلی قابل استفاده است، به بازیکنان Series X اجازه استفاده از بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی عرضه شده روی کنسول‌های قبلی را می‌دهد. اضافه بر این، مشترکین سرویس گیم پس نیز بدون هیچ مشکلی این سرویس را به Series X هم می‌آورند و می‌توانند از کتابخانه عظیم بازی‌های دیجیتالی آن استفاده کنند.

با در نظر گرفتن اینکه Xbox Series X از همان اولین روز، به صورت بومی همراه با یک کاتالوگ بسیار عظیمی از بازی‌ها عرضه خواهد شد، به نظر نمی‌رسد که بازیکنان با کمبود خاصی مواجه باشند و به همین خاطر، یکی از مهم‌ترین سوال‌ها پیرامون عناوین کاملا جدید و البته انحصاری Series X است. پیرامون سیاست شرکت درباره عناوین انحصاری، اخیرا رئیس Xbox Game Studios یعنی مت بوتی چنین گفته است:

بازی‌های اختصاصی ما همین طور که در طول سال بعد و دو سال بعد از راه می‌رسند، همه عناوین منتشر شده ما، چیزی شبیه به PC، قابل تجربه در مجموعه‌ای از سخت‌افزارها هستند. ما مایلیم اطمینان حاصل کنیم که اگر هر کسی اقدام به سرمایه‌گذاری روی یک پلتفرم ایکس‌باکس کرده، چه پلتفرم‌های فعلی و یا Series X، این حس را داشته باشد که سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داده است. این چیزی است که ما از نظر عرضه محتوا به آن متعهد هستیم.

از این صحبت‌ها این چنین بر می‌آید که مایکروسافت درست مثل سیاست عرضه بازی‌های انحصاری فعلی خود که هم برای ایکس‌باکس وان و هم ویندوز منتشر می‌شوند، در نسل بعد نیز مشابه همین استراتژی را خواهد داشت؛ تفاوت اصلی اما این جاست که حداقل تا دو سال آینده همه بازی‌های انحصاری Series X برای کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس وان هم در دسترس خواهند بود. این شامل اجرای انحصاری‌های Xbox Series X در Xbox One، Xbox One S و Xbox One X می‌شود. لازم به ذکر است که این استراتژی به شکلی کاملا متفاوت از رویه سابق سازندگان کنسول‌ها است که در شروع هر نسل، بازی‌های انحصاری صرفا برای کنسول جدیدتر در دسترس قرار می‌گرفتند.

در زمینه عناوین همزمان با لانچ کنسول جدید، بوتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از بازی Halo Infinite به عنوان بازی زمان عرضه Xbox Series X نام برد و اینکه این شرکت برای اولین بار در طول ۱۵ سال گذشته، اقدام به تمرکز روی یک بازی از سری هیلو برای لانچ کنسول جدید خود می‌کند. در هر صورت، حالا می‌توان گفت که بازی‌هایی نظیر Halo Infinite یا حتی HellBlade 2 که برای کنسول جدید تایید شده‌اند، برای کاربران ایکس‌باکس وان فعلی نیز قابل تجربه هستند و بازیکنان این کنسول، می‌توانند تا دو سال آینده از انحصاری‌های کنسول جدیدتر هم استفاده کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.