نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 اسفند 1398
ساعت 18:00

PS5 و Xbox Series X در زمان عرضه رکورد فروش فعلی را جابجا می‌کنند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک تحلیلگر صنعت بازی پیش‌بینی کرده که آمارهای فروش کنسول‌های جدید در زمان لانچ، بهتر از آمارهای مشابه کنسول‌های فعلی می‌شود.

صنعت گیم به عنوان یک صنعت سرگرمی‌سازی، همواره یک روند تکاملی را طی کرده که این شامل بالا رفتن هرچه بیشتر گرافیک و جزئیات فنی و کاربری درکنار ارتقا پیدا کردن قطعات سخت‌افزاری موردنیاز برای پردازش و نمایش این بازی‌های ویدیویی است. در این زمینه، کنسول‌های بازی به خاطر دراختیار داشتن مجموعه سخت‌افزارها و سرویس‌های ثابت که با طول عمر معقولی در بازار عرضه می‌شوند، بیشتر موردتوجه بازیسازان قرار می‌گیرند. به این ترتیب سال‌هایی که منتهی به عرضه کنسول‌های بازی جدیدتر می‌شود، همیشه برای بازیسازان، بازیکنان و فعالان صنعت گیم جذاب بوده است. با در نظر گرفتن عرضه پلی‌استیشن 5 و Xbox Series X به عنوان کنسول‌های نسل بعدی در اواخر سال ۲۰۲۰، اخیرا یک تحلیلگر به پیش‌بینی وضعیت فروش این دو کنسول پرداخته است.

به تازگی پیرس هاردینگ-رولز مدیر موسسه تحقیقات بازی IHS Markit، پیرامون عرضه کنسول‌های خانگی بعدی سونی و مایکروسافت اظهارنظرهای جالبی انجام داده است. او مشخصا اشاره کرده که دو کنسول بعدی اگر شرایط مناسبی را پیشنهاد کنند، قادر خواهند بود رکوردهای فروش زمان لانچ برای کنسول‌های فعلی را هم جابجا کنند. او در این رابطه گفت:

گرچه ما چیزهای زیادی درباره نحوه لانچ کنسول‌های نسل بعد نمی‌دانیم، ولی انتظار من این است که آمارهای فروش PS5 و Xbox Series X در صورت عدم کمبود موجودی در بازار و نگه‌داشتن محدوده قیمتی ۴۹۹ دلار و پایین‌تر، می‌تواند بسیار قوی باشد.

منظور من از بسیار قوی این است که هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X آمارهای فروش در زمان عرضه PS4 و Xbox One را جابجا خواهند کرد. من این دیدگاه را از این بابت مطرح می‌کنم که PS4 به شکل قابل‌ملاحظه‌ای از جامعه کاربران بزرگ‌تری نسبت به PS3 در سال ۲۰۱۳ برخوردار است که همین موضوع، می‌تواند سونی را در ابتدای راه کنسول بعدی خود در موقعیت قوی‌تری قرار دهد. من همچنین انتظار دارم که مایکروسافت هم استراتژی لانچ بسیار موثرتری در مقایسه با نسل فعلی به کار بگیرد که این هم باعث بهتر شدن جایگاه کنسول بعدی در شروع رقابت در بازار کنسول‌های نسل بعد می‌شود.

با در نظر گرفتن آهنگ رشد قابل ملاحظه کاربران کنسول‌های بازی خانگی در مقایسه با دوره ابتدایی نسل هشتم، انتظار برای شکسته شدن رکوردهای فروش در زمان عرضه کنسول‌های جدیدتر می‌تواند تا حد زیادی منطقی به نظر برسد. گفتنی است که دو کنسول PS5 و Xbox Series X طبق اعلام قبلی، قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.