نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 03 فروردين 1399
ساعت 12:00

Xbox Series X ارتقاهای زیادی را روی عناوین قدیمی اعمال می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت درباره ارتقاهایی که Xbox Series X روی بازی‌های backwards compatible ایجاد می‌کند توضیح داده است.

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که از زمان معرفی Xbox Series X توسط طرفداران موردتوجه قرار گرفته، قابلیت backwards compatibility بسیار قدرتمند این کنسول است که اجازه می‌دهد همه عناوین Xbox One و عناوین backwards compatible کنسول‌های ایکس‌باکس و ایکس‌باکس 360 روی آن کنسول، در کنسول نسل نهمی نیز قابل تجربه باشند. با وجود اینکه این خبر بزرگی محسوب می‌شود، ولی این تنها بخش سرویس قدرتمتد backwards compatibility نیست؛ ایکس‌باکس سری ایکس درواقع به شکل بومی و پیش‌فرض، همه این عناوین قدیمی را با ارتقاهای مختلف از جمله بزرگ‌تر شدن ابعاد تصویر یا نرخ فریم اجرا می‌کند. در این رابطه، مایکروسافت اخیرا درباره همه ارتقاهایی که عناوین قدیمی قابل اجرا روی Series X دریافت می‌کنند بیشتر توضیح داده است.

در گزارش اخیر که توسط یوروگیمر منتشر شده، ذکر شده که Xbox Series X نه تنها عناوین موردپشتیبانی Xbox 360 و Xbox اورجینال را اجرا می‌کند، بلکه از ویژگی‌ها و سخت‌افزار قدرتمند این کنسول هم برای بهتر کردن تجربه کاربری بازی‌ها استفاده می‌کند. به طور مشخص، همه بازی‌های Xbox One بدون برنامه و لایه شبیه‌ساز اجرا می‌شوند که این باعث بالا رفتن نرخ فریم، زمان لود بازی‌ها و ابعاد تصویر آن‌ها می‌شود. در دموهایی که در گزارش اصلی منتشر شدند، Claude Marais به نمایش تفاوت‌های عناوین روی دو کنسول می‌پردازد و به صورت مشخص، Halo 5 با بهبودهای واضح گرافیکی دیده می‌شود. در دموها، حتی عناوین ایکس‌باکس اورجینال نیز دیده می‌شوند و این بازی‌ها که بعضا برای بیست سال پیش هستند نیز به خاطر پشتیبانی HDR در کنسول جدید، بهتر به نظر می‌رسند.

نکته دیگر در گزارش اخیر، این است که گرچه درحال حاضر صدها بازی در کتابخانه عناوین backwards compatible کنسول بعدی ایکس‌باکس قرار می‌گیرند، ولی توسعه‌دهندگان همچنان مشغول تست کردن و بررسی بازی‌های بیشتر هستند. به گفته Peggy Lo رئیس برنامه compatibility ایکس‌باکس، این تیم لیست کاملی از بازی‌هایی که تاکنون امکان استفاده از ارتقاهای سری ایکس را پیدا کردند تهیه کرده و آن‌ها مشغول کار بیشتر برای توسعه این فهرست و اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر بالا بردن نرخ فریم و بهبودهای گرافیکی نیز هستند.

با در نظر گرفتن مجموع خبرها، به نظر می‌رسد که بازیکنانی که کاتالوگ‌های بزرگی از عناوین نسل‌های قبل ایکس‌باکس را در اختیار دارند، کاملا از عرضه Xbox Series X خوشحال خواهند شد. ذکر این نکته نیز مهم است که کار با ویژگی‌های backwards compatibility ایکس‌باکس سری ایکس برای بازی‌سازان نیز ظاهرا بسیار ساده است و برای مثال The Coalition مدتی پیش گفته بود که کل فرایند پورت کردن بازی Gears 5 تنها دو هفته به طول انجامید.

مایکروسافت طبق شفاف‌سازی اخیر، همچنان قرار است Xbox Series X را در جریان تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.