نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 31 فروردين 1399
ساعت 12:00

Supermassive برای بهره‌گیری بهتر از DualSense برنامه‌ریزی می‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Supermassive Games برای بهترین استفاده از ویژگی‌های کنترلرهای DualSense کنسول PS5 بحث‌های داخلی انجام داده است.

درحالی که سونی هنوز از ظاهر نهایی کنسول نسل بعدی خود یعنی PS5 رونمایی نکرده، این شرکت البته از کنترلرهای این پلتفرم و ویژگی‌های جدید آن پرده‌برداری کرده است. کنترلرهای نسل بعدی پلی‌استیشن که «DualSense» نام دارند، تحولات زیادی را به نسبت کنترلرهای فعلی پلی‌استیشن 4 در خود می‌بینند. این شامل تغییر ظاهری کنترلر و طراحی ارگونومیک‌تر آن، و البته ویژگی‌های فنی داخلی می‌شود. DualSense همان‌طور که قبلا وعده داده شده بود، دیگر از موتورهای سنتی ویبره برای الغای حس لرزش و شوک استفاده نمی‌کند و درعوض، از تکنولوژی جدیدتر Haptic Feedback استفاده می‌کند که همین عملکرد را به شکل طبیعی‌تر و واقعی‌تری دارد. به علاوه کنترلرهای جدید از قابلیت‌های دیگری نظیر Adaptive Triggers، صدای سه‌بعدی، میکروفون و پورت USB-C نیز استفاده می‌کند.

مدیرعامل استودیو Supermassive Games یعنی پیت ساموئلز که تیم او قبلا با تولید بازی Until Dawn، سابقه موفقی در استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کنترلرهای PS4 دارد، اخیرا در مصاحبه‌ای به کنترلرهای جدیدتر سونی اشاره و نسبت به استفاده از ویژگی‌های تازه DualSense ابراز علاقه کرده است.

این کنترلرها طبیعتا برای ما هیجان‌انگیز است. همان‌طور که خودتان هم گفتید، ما در گذشته تجربیاتی نه فقط با بازی Until Dawn کسب کردیم، بلکه چندسال را هم روی پروژه‌های VR کار کردیم و از برخی ویژگی‌ها نظیر کنترل صدا در برخی عناوین VR استفاده کردیم. پس بله ما درباره این ویژگی‌ها هیجان‌زده هستیم و از قابلیت‌های جدید استقبال می‌کنیم. پیرامون کنترلرهای PS5 و قابلیت‌های آن، ما مدتی می‌شود که بحث‌های داخلی داشتیم و اینکه چطور می‌توان بهترین استفاده را از این ویژگی‌ها داشت.

تمام این قابلیت‌های لمسی، تا جایی که بتوانیم انتظاراتی که بازیکن از کاراکترها دارد را با این توانایی‌ها منتقل می‌کنیم و به نظرم بازیکنان حس متفاوت و بهتری به نسبت گذشته پیرامون شخصیت‌های این بازی‌ها دریافت می‌کنند. ویژگی کنترل صدا که در برخی عناوین VR استفاده کردیم و در حالت اول شخص بودند، در زمینه انتخاب‌هایی که بازیکنان باید انجام می‌دادند بسیار مفید بودند چون بازیکن با استفاده از صدای خود این کار را انجام می‌داد و درواقع خود بازیکن در دنیای بازی قرار داشت. با این حال این قابلیت ممکن است چنین عملکرد مشابه و منطقی را در بازی‌های سوم شخص نشان ندهد. هرچند ما تاکنون بحث‌هایی هم داشتیم که می‌توان کارهایی انجام داد و ممکن است در بازی‌های بعدی اعمال کنیم.

عنوان بعدی استودیو سوپرمسیو، بازی The Dark Pictures: Little Hope است که قرار است در تابستان 2020 برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.