نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 02 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

یکی از خالقان سری Halo به تمجید از SSD کنسول PS5 پرداخت

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Marcus Lehto از خالقان اولیه سری هیلو، اخیرا گفته که SSD کنسول PS5 درها را برای ساخت محتواهای گسترده‌تر باز می‌کند.

مارک سرنی به عنوان معمار ارشد سخت‌افزاری کنسول PS4، در نسل نهم کنسول‌های بازی نیز به همراه تیم خود وظیفه طراحی PS5 را برعهده دارد و صحبت‌ها از کنسول نسل بعدی سونی را از اواسط سال ۲۰۱۹ شروع کرد. یکی از مهم‌ترین موضوعات مورداشاره سرنی پیرامون PS5، به استفاده از نوع خاص و کاملا سفارشی‌سازی شده از حافظه‌های ذخیره‌ساز SSD اختصاص داشت و این موضوع در رویداد اخیر و معرفی مشخصات سخت‌افزاری این کنسول نیز به صورت جامع‌تری تشریح شد. این حافظه‌ها که به دلیل معماری کاملا سفارشی خود از سرعت انتقال داده بسیار بالاتری به نسبت همه انواع SSDهای موجود در بازار استفاده می‌کنند، درنهایت باعث می‌شود که فرایند ساخت بازی برای بازی‌سازان آسوده‌تر و سرعت استفاده از کنسول و لود شدن بازی‌ها نیز برای بازیکنان بسیار بیشتر شود و عملا صفحات لودینگ از بین بروند.

درحالی که تاکنون تعدادی از بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان هیجان خود را نسبت به این حافظه‌ها ابراز کرده بودند، اخیرا Marcus Lehto که از خالقان اولیه سری Halo است نیز درباره آن اظهارنظر کرده است. گفتنی است که Lehto درحال حاضر در استودیو V1 Interactive کار می‌کند و این تیم مشغول ساخت بازی Disintegration هستند.

این حافظه‌های ذخیر‌ساز تفاوت‌های بسیار گسترده‌ای ایجاد می‌کنند. آن‌ها باعث می‌شوند تا درها به روی ساخته شدن محتواهای عظیم‌تر که خیلی سریع‌تر هم اجرا می‌شوند باز شود. بازیکنان دیگر مجبور به دیدن صفحات لودینگ نیستند و ما هم مجبور به پنهان کردن فرایند لود دیتا در پشت صفحات یا کات‌سین‌های لودینگ نیستیم. به این ترتیب بازیکنان در این کنسول‌ها تجربه متفاوت و بدون وقفه‌ای از بازی کردن خواهند داشت.

[به عنوان یک بازی‌ساز] من واقعا از عملکرد این حافظه‌ها هیجان‌زده هستم چون یکی از سخت‌ترین کارها برای ما، به خصوصا الآن و در زمان کار با پلتفرم‌های کنونی به محدودیت‌های حافظه ذخیره‌ساز برمی‌گردد. پلتفرم‌های کنونی الآن چند سال در چرخه هستند، هفت سال؟ ساختن بازی برای این پلتفرم‌ها مثل تولید وسایل ماشینی در عصر سنگی است.

گفتنی است که استودیو V1 Interactive در ادامه سال ۲۰۲۰، بازی Disintegration را برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد کرد. کنسول‌های جدیدتر سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس نیز قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.