نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 ارديبهشت 1399
ساعت 12:00

Xbox Series X از نرخ سایه‌گذاری متغیر پشتیبانی می‌کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Major Nelson اخیرا تایید کرده که ایکس‌باکس سری ایکس از ویژگی Variable Rate Shading یا نرخ سایه‌گذاری متغیر پشتیبانی می‌کند.

کمپین تبلیغاتی قدرتمند مایکروسافت برای کنسول نسل بعدی Xbox Series X، تاکنون به خوبی نشان داده که این پلتفرم از ویژگی‌های سخت‌افزاری چشمگیری برخوردار است. جدای از مشخصات فنی روزآمد و پرقدرت این کنسول، ویژگی‌هایی نظیر ray-tracing و همچنین dynamic latency input نیز در این سیستم به کار رفتند تا بازیسازان امکان استفاده از مدرن‌ترین امکانات و قابلیت‌ها برای ساخت بازی را پیدا کنند. در این رابطه، میجر نلسون اخیرا در یک پست توییتری اشاره کرده که Xbox Series X از قابلیت Variable Rate Shading یا VRS هم پشتیبانی می‌کند. میجر نلسون همچنین برای معرفی بیشتر این ویژگی به یک ویدیو Digital Foundry نیز اشاره کرده است.

ویژگی Variable Rate Shading یا نرخ سایه‌گذاری متغیر، قابلیتی جدید در کارت‌های گرافیکی مدرن است که کارکرد این قطعات را برای پردازش و ساخت پیکسل‌های مرتبط با سایه در بازی‌ها بسیار موثرتر و بهتر می‌کند. به این ترتیب از آنجایی که دیگر عملکرد کارت گرافیک برای تولید سایه شامل ایجاد افکت روی تک تک پیکسل‌ها نمی‌شود، عملکرد کلی کارت گرافیک نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای بهینه‌تر می‌شود و حتی امکان upscale خروجی تصویر تا ابعاد بالاتر را هم بسیار ساده‌تر می‌کند. با در نظر گرفتن اینکه سازندگان کنسول‌های نسل بعد روی خروجی تصویر 4K تاکید زیادی دارند، پشتیبانی از این ویژگی می‌تواند حتی در طولانی مدت هم نقش مهمی داشته باشد.

Xbox Series X در تعطیلات پایانی سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود. مایکروسافت همچنین تا چند روز دیگر یعنی در روز ۱۸ اردیبهشت، اپیزود جدیدی از Inside Xbox را پخش می‌کند که قرار است در آن شاهد اولین نمایش‌ها از عناوین نسل نهمی روی ایکس‌باکس سری ایکس باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.