نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 25 ارديبهشت 1399
ساعت 09:00

Unreal Engine 5 همراه با یک دموی فنی اجرا شده در PS5 معرفی شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اپیک گیمز در آستانه شروع نسل نهم کنسول‌های بازی، از Unreal Engine 5 رونمایی و دمو فنی اجرا شده آن روی PS5 را به نمایش گذاشت.

کمپانی اپیک گیمز، به تازگی اقدام به پرده‌برداری از ویژگی‌های نسخه جدید موتور بازی‌سازی آنریل با عنوان «Unreal Engine 5» کرده که ویژگی‌های جدید یا ارتقایافته زیادی را براساس توان فنی و پردازشی سخت‌افزارهای در صف عرضه نسل نهمی معرفی می‌کند. در ویدیو معرفی این نسخه جدید از موتور آنریل، دو نفر از توسعه‌دهندگان آن نیز اقدام به معرفی قابلیت‌های جدید موتور گرافیکی Unreal Engine 5 می‌کنند و در ادامه، دمو فنی که با استفاده از این موتور ساخته شده و در PlayStation 5 اجرا شده به نمایش در می‌آید. اپیک پیرامون دمو گفته که این یک بازی واقعی و کامل نیست، ولی به شکل قابل بازی و اجرا در PS5 ساخته شده و در GDC نیز دمو آن در دسترس قرار می‌گیرد. شما در ادامه این دموی فنی Unreal Engine 5 در PS5 را مشاهده می‌کنید.

 

براساس توضیحات توسعه‌دهندگان، در این نسخه ویژگی‌های جدیدی به موتور و برای استفاده بازیسازان فراهم شده است. یکی از مهم‌ترین این موارد، سیستم داخلی جدیدی است که اپیک آن را Lumen نام‌گذاری کرده که یک سیستم جامع و سراسری نورپردازی به شکل به‌هنگام و لحظه‌ای است. در این سیستم جدید، نور به هر نوع تغییری در صحنه واکنش نشان‌داده و براساس المان‌های مختلف نظیر شکل هندسه اجسام تغییر پیدا می‌کند و حالت‌های بعدی نظیر بازتاب پیدا کردن نور در سطوح مختلف را در همه زوایا و حتی در فواصل بسیار دور هم پردازش و به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد.

اشکال هندسه بهبودیافته از دیگر مواردی است که در نسخه جدید این موتور گرافیکی مورد توجه قرار گرفته است که باعث می‌شود بازیسازان در جریان گیم‌پلی استاندارد بازی، بتوانند از تکسچرها و سایر پیش‌نیازهای شکل‌دهنده اجسام بسیار باکیفیت‌تر که قبلا فقط در فیلم‌ها استفاده می‌شد، حالا حتی در محیط‌های سه‌بعدی استفاده کنند. این موتور حالا با توجه به توان فنی کنسول‌های جدیدتر، به بازیسازان امکان قرار دادن صدها میلیون از اجسام هندسی و سه‌بعدی را در هر صحنه می‌دهد. به گفته توسعه‌دهندگان، درواقع بازیسازان دیگر حتی نیاز ندارند که به محدوده و تعداد مشخصی از اجسام سه‌بعدی روی صحنه‌ها، حافظه موردنیاز برای پردازش آن‌ها و از این دست موارد فکر کنند، چون سرعت بالای انتقال دیتا در این کنسول‌ها اجازه پردازش آنی این موارد در موتور گرافیکی را می‌دهد.

در ویدیو که نمایش داده شد، توسعه‌دهندگان درباره سایر ویژگی‌ها نظیر فیزیک و تخریب‌پذیری ارتقا یافته، تکنولوژی جدید Niagara VFX و ... نیز صحبت کردند و به نظر می‌رسد که بازی‌های بزرگ ساخته شده توسط Unreal Engine در کنسول‌های نسل بعدی، از کیفیت بسیار واقع‌گرایانه‌تر و با جزئیات بیشتری برخوردار خواهند بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.