نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 25 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

Square Enix احتمالا رویداد جایگزین برای E3 2020 برگزار نمی‌کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش غیررسمی فاش می‌کند که Square Enix از برگزار کردن کنفرانس خبری و جایگزین E3 2020 به صورت دیجیتالی منصرف شده است.

شیوع ویروس کرونا و بحران‌های جهانی ناشی از آن، باعث شده تا رویدادهای خبری گیمینگ هم به دلیل حضور جمعیت‌های گسترده لغو شوند. با این حال لغو شدن برخی از این رویدادها نظیر E3، برای ناشران و بازیسازان دشواری‌های بیشتری را پدید می‌آورد و با توجه به ابعاد و پوشش گسترده آن، ناشران را از نمایش و تبلیغ گسترده پروژه‌هایی که سال‌ها روی آن کار کردند محروم می‌کند. در این رابطه، به عنوان راهکار جایگزین پیشنهاد برگزاری رویدادهای خبری مشابه اما به صورت دیجیتال و آنلاین داده شده و تاکنون چندین ناشر که خصوصا در زمینه برگزاری کنفرانس‌های خبری E3 فعال بودند، از جمله بتزدا، یوبی‌سافت، مایکروسافت و ... اعلام کردند که قصد برگزاری کنفرانس‌های خبری مشابه ولی به صورت آنلاین را دارند.

درحالی که اسکوئر انیکس هم قبلا اعلام کرده بود که به دنبال راه‌های جایگزین برای برگزاری کنفرانس خبری خودش است، وب‌سایت Bloomberg به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت تصمیم گرفته تا دیگر هیچ برنامه جایگزینی را به جای رویداد لغو شده E3 2020 برگزار نکند. این گزارش ادامه می‌دهد که Square Enix به این نتیجه رسیده که برگزار کردن رویداد مشابه کنفرانس‌های خبری دوره E3، با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا بسیار دشوار است و به جای این مدل برنامه، قصد دارد تا بازی‌های جدید خود را به شکل مورد به مورد و جداگانه به نمایش بگذارد.

جدای از تعدادی بازی موردانتظار نظیر Marvel’s Avengers و Outriders، اسکوئر انیکس قطعا عناوین دیگری هم برای معرفی دارد و بحران اخیر در برنامه رونمایی آن‌ها اختلال ایجاد کرده است. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد و شرکت اقدامی برای برگزاری کنفرانس خبری مشابه E3 اما به صورت آنلاین و دیجیتال نکند، باید به زودی منتظر معرفی این بازی‌ها به صورت جداگانه باشیم. با در نظر گرفتن عرضه کنسول‌های نسل نهمی در اواخر سال ۲۰۲۰، این شرکت نیز حتما بازی‌هایی را برای Xbox Series X و PS5 تولید می‌کند. همچنین پیش از این نیز فاش شده بود که استودیو زیرمجموعه Luminous Productions مشغول کار روی یک IP جدید برای PS5 است و کارگردان Final Fantasy 14 هم پروژه نسل نهمی جدیدی را شروع می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.