نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 06 خرداد 1399
ساعت 15:00

تاکنون در تاریخ بیش از 1٫5 میلیارد کنسول بازی فروخته شده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک گزارش، تاکنون ۱٫۵۶ میلیارد کنسول بازی در تاریخ به فروش رفته که کنسول‌های سونی و نینتندو در این زمینه پیشتاز هستند.

صنعت گیم و بازی‌های ویدیویی، مسیر طولانی را تا حالا و سال ۲۰۲۰ گذرانده و جدای از ادامه عرضه بازی‌های ویدیویی با کیفیت‌ها و کمیت‌های بسیار بالا، هنوز هم کنسول‌های بازی خانگی کار خود را با قدرت ادامه می‌دهند. دو کنسول بازی خانگی اصلی کنونی، یعنی PS4 و Xbox One فروش چند ده میلیونی را به ثبت رساندند، جامعه طرفداران و بازیکنان بزرگی دارند و با توجه به عرضه کنسول‌های جانشین PS5 و Xbox Series X، به نظر می‌رسد که این مدل تجربه بازی‌های ویدیویی، تا حداقل ۱۰ سال دیگر نیز طرفداران خودش را خواهد داشت.

پیرامون کنسول‌های بازی خانگی، اخیرا گزارش آماری جدیدی از LearnBonds.com منتشر شده که فاش می‌کند تا سال ۲۰۲۰، در مجموع ۱٫۵۶ میلیارد کنسول بازی ویدیویی در تاریخ این صنعت به فروش رفته است. این یک آمار واقعا خیره‌کننده برای صنعتی است که هنوز هم جوان محسوب می‌شود. براساس آمار اخیر که در تصویر زیر نیز دیده می‌شود، پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ PlayStation 2 سونی است که موفق شده تا در دوره حیات خود، ۱۵۷٫۶۸ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. پس از این، کنسول Nintendo DS دیده می‌شود که با فاصله‌ای بسیار کم و با فروش مجموع ۱۵۴٫۹ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. با توجه به آمار زیر، کنسول‌های سونی یا نینتندو به تناوب مکان‌های اول تا هفتم را اشغال کردند و کنسول Xbox 360 در جایگاه هشتم، با ۸۵٫۸ میلیون دستگاه فروش دیده می‌شود.

 

 

با در نظر گرفتن این آمار، عملکرد کنسول فعلی PS4 نیز فوق‌العاده بوده و این کنسول با ۱۰۹٫۸۶ میلیون واحد فروش در جایگاه چهارم دیده می‌شود. کنسول رقیب یعنی Xbox One نیز در آمار اخیر، با ۴۷٫۳۵ میلیون دستگاه فروش ذکر شده که البته به صورت تخمینی می‌باشد؛ گفتنی است که مایکروسافت از میانه‌های نسل هشتم از اعلام رسمی تعداد واحدهای به فروش رسیده Xbox One خودداری کرده است. همچنین نینتندو سوییچ هم که به گفته نینتندو تازه وارد میانه عمر خود شده، با آمار فروش ۵۵٫۸۹ میلیون دستگاه دیده می‌شود. با توجه به اینکه این کنسول‌ها هنوز در چرخه حیات به سر می‌برند، بالاتر رفتن بیش از پیش آمار فروش‌شان نیز قطعی است.

کنسول‌های بازی از اواخر سال ۲۰۲۰ نسل بعدی حیات خود را با عرضه PS5 و Xbox Series X شروع می‌کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.