نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 خرداد 1399
ساعت 15:00

سونی سرورهای یک بازی قدیمی را بدون اعلام قبلی خاموش کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش نشان می‌دهد که سونی بدون اعلام قبلی، تصمیم به خاموش کردن ناگهانی سرورهای بازی Killzone: Mercenary گرفته است.

طرفداران و بازیکنان پلتفرم PlayStation، با توجه به معرفی رویداد معرفی بازی‌های PS5 و همچنین عرضه دو بازی موردانتظار The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima در هفته‌های آینده، قطعا آینده خوبی را برای این پلتفرم می‌بینند. پیرامون این مسئله گرچه بسیاری از بازیکنان PS4 از عناوین اجرایی روی این کنسول لذت می‌برند، ولی برخی بازیکنان هنوز هم وجود دارند که تجربه بازی‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن را می‌پسندند. در این رابطه اخیرا تعدادی از بازیکنان بازی Killzone: Mercenary گزارش دادند که سونی سرورهای این بازی را بدون اطلاع قبلی و صرفا به شکلی ناگهانی خاموش کرده است.

بازی Killzone: Mercenary که در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم PlayStation Vita عرضه شده بود، از آن زمان تاکنون موفق شده بود تا جامعه بازیکنان آنلاین نسبتا کوچک و ثابتی را برای خود پیدا کند. با توجه به قدیمی بودن بازی و البته توقف تولید پلتفرم PlayStation Vita توسط سونی، احتمالا جای تعجبی ندارد که جامعه بازیکنان این بازی نیز رفته رفته کوچک‌تر می‌شود. با این حال حتی در صورت درنظر گرفتن یک جامعه بازیکنان کوچک و فعال، معمولا شرکت‌ها تا قبل از خاموش کردن دائمی سرورها این موضوع را با بازیکنان در میان می‌گذارند؛ اتفاقی که ظاهرا توسط سونی برای Killzone: Mercenary صورت نگرفته است. لازم به ذکر است که سونی در گذشته و برای مثال در مورد بازی Driveclub، از چندین ماه قبل تاریخ دقیق خاموش شدن سرورهای بازی را اعلام کرده بود.

مشخص نیست که سونی چرا بدون اعلام قبلی تصمیم به پایان دادن به پشتیبانی حالت آنلاین بازی Killzone: Mercenary گرفته، ولی شرایط ذکر شده، یعنی عدم تولید کنسول قابل حمل پلی‌استیشن ویتا و همچنین تعطیل بودن استودیو سازنده بازی یعنی Guerrila Cambridge، درنهایت خاموش شدن سرورهای این بازی موضوع چندان سورپرایزکننده‌ای نیست.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.