نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 19 تیر 1399
ساعت 15:00

اشاره یک نظرخواهی Resident Evil Village به Xbox Series X دیجیتال

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کپ‌کام در یک نظرخواهی رسمی Resident Evil Village، به احتمال عرضه Xbox Series X دیجیتال اشاره کرده است.

در جریان پخش رویداد اخیر Future of Gaming سونی، این شرکت از دو مدل کنسول PlayStation 5 رونمایی کرد که یک مدل حالت استاندارد و معمولی، و مدل دوم نسخه بدون درایو نوری یا دیسک‌خوان بود. مدل دوم، خصوصا برای بازیکنانی کاربرد دارد که به کلی روش تجربه بازی از طریق دیسک را کنار گذاشتند و عناوین و سرویس‌های خود را به صورت دیجیتال و آنلاین تهیه می‌کنند. در سمت مقابل، مایکروسافت اما از مدت‌ها قبل این استراتژی را در همین نسل کنونی کنسول‌ها پیاده و نسخه بدون درایو نوری Xbox One S را عرضه کرده بود. با توجه به این سابقه، مایکروسافت که حتی قبل از سونی از کنسول بعدی خود یعنی Xbox Series X رونمایی کرده بود، مدت‌هاست که شایعاتی درباره عرضه یک مدل دیگر از این کنسول که با اسم رمز Xbox Lockhart معروف شده نیز وجود داشته است.

پیرامون این اسم رمز، اولین بار در سال 2018 بود که شایعاتی درباره کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس با اسم رمز Anaconda و Lockhart منتشر شده بود، و گفته شد که Lockhart مدل ارزان‌تر کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس است. درحالی که هنوز چنین مدلی از Xbox Series X به صورت رسمی معرفی نشده، شرکت ژاپنی کپ‌کام به تازگی در یک نظرخواهی رسمی درباره بازی Resident Evil Village، به پلتفرم‌های مقصد بازی اشاره و در یک گزینه از Xbox Series X Digital Only Console هم نام برده است. البته کپ‌کام درباره این کنسول از عبارت «درصورت عرضه» استفاده کرده، ولی همچنان اشاره مستقیم به این پلتفرم هنوز رونمایی شده جالب‌توجه است.

 resident evil village xbox lockhart teaser

این نظرخواهی درباره موارد زیادی از طرفداران سوالاتی پرسیده که اشاره به چهار پلتفرم تنها بخشی از آن است. تاکنون سه مورد یعنی PS5، PS5 Digital Edition و Xbox Series X به صورت رسمی معرفی شدند، اما کنسول بازی احتمالی ارزان‌قیمت‌تر ایکس‌باکس برای نسل بعد هنوز تایید نشده است. همچنین این کنسول‌ها، هنوز تاریخ عرضه یا قیمت نهایی مصرف‌کننده خودشان را مشخص نکردند، ولی انتظار می‌رود که نسخه‌های فاقد درایو نوری ارزان‌تر باشند. گفتنی است که مایکروسافت در روز ۲ مرداد - ۷:۳۰ شب رویداد خبری مخصوصی را برگزار می‌کند، و باید دید که از کنسول ارزان‌قیمت‌تر Xbox Series X رونمایی خواهد کرد یا خیر.

پیرامون بازی هشتم سری اصلی رزیدنت اویل یا Resident Evil Village، این بازی نیز در جریان رویداد اخیر سونی معرفی شد و قرار است در سال 2021، تنها برای پلتفرم‌های نسل بعد و پی‌سی منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.