نویسنده: FariD پنج شنبه، 23 مهر 1394
ساعت 11:50

احتمال پیاده سازی Resident Evil در قالب یک بازی واقعیت مجازی PS4

5 از 5

شرکت Capcom طی گزارش یکپارچه 2015 که در همین هفته برگزار شد اعلام کرد که فرنچایز Resident Evil احتمالاً یک قدم به پیاده سازی در قالب واقعیت مجازی بر روی کنسول PS4 نزدیکتر شده است.

این غول بزرگ شرکت نرم افزاری ژاپنی تایید کرد که Development Division 1 که مسئولیت سری Resident Evil را بر عهده دارد و تحت هدایت Jun Takeuchi، تهیه کننده Resident Evil 5، قرار دارد نهایت تمرکز خود را بر پیاده سازی این بازی بر روی فناوری رو به جلوی واقعیت مجازی معطوف کرده است.

به گفته این کمپانی: «ما در حال حاضر انرژی خود را بر رقابت برای پیاده سازی این بازی در بازار بازی واقعیت مجازی (VR) متمرکز کرده ایم. در دنیای فوق ترسناک واقعیت مجازی، شما می توانید بنا به میل خود راه خود را کج کرده یا برگردید، اما تا زمانی که هدست VR خود را برنداشته و به دنیای واقعی برنگشته باشید، هیچ راه فراری از موجوداتی که به شما نزدیک می شوند نخواهید داشت، به همین راحتی! ما این تجربه خود را به همراه دموی فنی واقعیت مجازی بازی Kitchen در نمایشگاه E3 2015 ارائه کردیم. بازخوردی که دریافت کردیم فوق العاده بود. ما هم اکنون در حال ایجاد یک موتور جدید بازی برای پشتیبانی از VR هستیم، که در حال حاضر داغ ترین بازار موجود است، و به طور هم زمان نیز عناوینی را برای کنسول های بازی کنونی توسعه می دهیم. به عبارت بهتر بادبان های خود را برای آخرین سفر دریایی علم کرده ایم.»

این شرکت ادامه می دهد: «نکته مهم این است که چیزی را توسعه دهیم که حداقل نیم گام از انتظارات کاربر، که هم اکنون در داده های بازاری مشخص و معین نیست، جلوتر باشد. برای نیل به این هدف، تیم هایی ایجاد کردیم که در عین این که با نهایت قدرت با هم متحد هستند، از مهارت های فردی هر یک از اعضای خود نیز بیشترین استفاده را می برند. در این حین که ما جای خود را قلمروی اکتشاف نشده واقعیت مجازی پیدا می کنیم، موانع زیادی وجود دارد که باید بر آن ها غلبه کنیم، اما ما با کمک یکدیگر این کار را انجام خواهیم داد و از این ماجراجویی لذت خواهیم برد. از این حیث، باید تیمی را ایجاد کنیم که شبیه یک دسته از دزدان دریایی باشد».

واقعیت مجازی PlayStation، که به صورت رسمی تحت عنوان پروژه Morpheus شناخته می شود، برای انتشار در نیمه نخست سال 2016 برنامه ریزی شده است، اما هنوز قیمت نهایی آن اعلام نگردیده است. هرچند که شرکت سونی قبلاً پیش بینی کرده بود که قیمت این دستگاه هم رده قیمت یک کنسول جدید بازی خواهد بود.

عنوان Resident Evil بیستمین سالگرد تولد خود را در سال 2016 جشن خواهد گرفت، چرا که نخستین سری از این عنوان در تاریخ 22 مارس 1996 در ژاپن عرضه شد. شرکت Capcom هنوز شایعه قدیمی انتشار Resident Evil 7 را تایید نکرده است، اما با این گزارش اشاراتی را نسبت به انتشار این عنوان، که به شدت پیش بینی میشد، کرد و اخیرا هم از برگرداندن ترس توسط این بازی برای کاربر پرده برداشته است. علاوه بر این، ناشر این عنوان از برنامه شرکت Capcom برای انتشار مجدد نسخه Resident Evil Zero به صورت HD برای کنسول های PS4، PS3، Xbox One، Xbox 360 و PC در اوائل سال 2016 خبر داده است. شاید از همه مهمتر این باشد که این شرکت همچنین در حال کار بر روی بازی شوتر به سبک تیمی Resident Evil Umbrella Corps برای کنسول PS4 است.

علاوه بر این ها این شرکت برای پس از 2016 در حال کار بر روی یک ریمستر کامل از عنوان به شدت تحسین شده Resident Evil 2 است، هرچند که این پروژه هنوز در مراحل بسیار اولیه خود به سر می برد. مطمئنیم که شما هم همانند ما بی صبرانه منتظر مشاهده بخش های فوق العاده این بازی با کیفیت چشم نواز HD بر روی کنسول PS4 هستید.

FariD | اخبار | 15/10/2015
برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    دقیقا . اگر زحمت ریمستر کردن و یا بهتر از اون ریمیک کردن عناوین ارزشمند گذشته رو بخودش بده و بازی های ارزشمند گذشته رو بر اساس توانائی های سخت افزاری فعلی مجددا باز سازی کنه فوق العاده هست . نه اینکه کلا ژانر رو تغییر بده و با اسم رزیدنت اویل Socom بخورد ملت بده . همین که ساخت نسخه ی ریمیک رزیدنت اویل 2 رو تایید کردن فکر میکنم صحه ای بر این باشه که رزیندت ایل باید به هویت اصلی خودش برگرده .

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    پیشرفت تکنولوژی با وجود جذابیت های بسیار زیاد گاهی اوقات به چیز هائی لطمه میزنه که پایه و اساس یک علاقه رو شکل میدن .

    کلاً انسان سعی می کنه در برابر تغییر مقاومت کنه به خصوص اگر این تغییر قرار باشه تو نوستالژی هاش اتفاق بیفته. اما به نظر من خیلی خوبه که بتونیم تغییرات را با آغوش باز بپذیریم و خودمونو باهاش همراه کنیم. شرکت کپکام یا هر شرکت دیگه ای هم اگه بازیای ما به قول شما گیمرهای کلاسیک رو ریمستر کنه، اونم با فناوری ها و ویژگی های جدید، مطمئنا خاطرات ما رو عوض نمیکنه، بلکه یک روح جدید در اون خاطرات میدمه و زندشون می کنه. البته این نظر منه... :wacky:

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    SirGhas:

    دوستان از توانائی و هوشمندی کپکام صحبت کردند اما آیا واقعا کپکام گیمر های قدیمی رو رها کرده و به گیمر های مولتی پلیر باز و نوجوان روی آورده

    فکر نمیکنم گیمرهای قدیمی رو فراموش کنن کلا اینها بیخیال کسی نمیشن
    مساله اینه که نسل بعدی نسبت به نسل بعدتر از خودشون ،مثل من و شما فکر میکنن که زمان خودشون بهترین فلان و
    فلان رو داشتن و همینطور الی اخر
    یک شخصیت تو یک سریال که حتما دیدید میگه
    همیشه نو بهتره
    آینده صنعت گیم و درامد اون بخاطر وجود جوانهای امروز و پیرهای فردا هست
    و نسل بعد هم این پست های ما رو در مورد نسل بعدی خواهند زد
    احتمالا با فلان عینک که هم کار کامپیوتر رو انجام میده هم کار در بازکن هم کار
    چمن زن رو .

    ‏SirGhas و ‏farid از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    خیلی خوب بود ولی من خودم یه شخصه منتظر یه رزیدت اویل مثل رزیدنت 5 هستم خیلی خوب میشه :grin:

    ‏farid و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    پیشرفت تکنولوژی با وجود جذابیت های بسیار زیاد گاهی اوقات به چیز هائی لطمه میزنه که پایه و اساس یک علاقه رو شکل میدن . اگر دوستان انیمیشن Inside Out رو دیده باشن ، داخل انیمیشن به زیبائی و در قالبی ساده اما تاثیر گذار به خاطراتی اشاره میشه که خاطرات اصلی نام دارند و باعث ساخته شدن بعدی و جنبه ای از شخصیت فرد هستند .خاطره ی انجام رزیدنت اویل روی 1 PlayStation هم برای من جزو همین خاطرات هست که برای خیلی از همدوره ای های من حتی یادآوری اون ، لذتی وصف نشدنی رو به همراه داره . اینکه تکنولوژی با تمام خوب بودنش ، خواسته یا ناخواسته مسیر حذف اون خاطرات و علایق رو در پیش گرفته خیلی آزار دهنده است . اینکه علاوه بر کنسول نیاز هست سخت افزاری به همون قیمت تهیه کنید و عنوانی رو تجربه کنید که فقط اسم آشنائی برای شما داره و تا به حال تجربش نکردید شاید چالشی به همراه داره که همدوره ای های من ( دوست دارم گیمر های کلاسیک صداشون کنم ) علاقه ی کمی به تجربه ی اون دارند . دوستان از توانائی و هوشمندی کپکام صحبت کردند اما آیا واقعا کپکام گیمر های قدیمی رو رها کرده و به گیمر های مولتی پلیر باز و نوجوان روی آورده . اگر اینطور هست بنظر من قصد داره با دست خودش یکی از بهترین سری بازی های تاریخ بازی های رایانه ای یعنی رزیدنت اویل رو دفن کنه . چرا که بهترین شماره های رزیدنت اویل زمانی وارد بازار شدند و رزیدنت اویل به عنوان فوق محبوب فعلی تبدیل شد که ما ( گیمر های کلاسیک ) اون رو بازی میکردیم . من شخصا منتظر ریمیک رزیدنت اویل 2 هستم فقط امیدوارم کپکام بخش مولتی پلیر به اون اضافه نکنه :(
    از نویسنده ی خبر هم بخاطر زحمتی که کشیدن و در سطح عالی خبر رو آماده کردن و در اختیار کاربران قرار دادند تشکر میکنم .

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏farid و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    خبر بسیار جالبی هست ، ممنون

    تیم هایی ایجاد کردیم که در عین این که با نهایت قدرت با هم متحد هستند، از مهارت های فردی هر یک از اعضای خود نیز بیشترین استفاده را می برند

    بعضی از رموز موفقیت شون رو هم گاها تو خبر ها میگن ، مجانی
    در کل اگر Diablo رو هر چه سریع تر بتونن با این سیستم پیاده سازی کنن خیلی خوبه

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mr.Berserk
    خبر بسیار جالبی هست ، ممنون [quote]تیم هایی ایجاد کردیم که در عین این که با نهایت قدرت با هم متحد هستند، از مهارت های فردی هر یک از اعضای خود نیز بیشترین استفاده را می برند[/quote] بعضی از رموز موفقیت شون رو هم گاها تو خبر ها میگن ، مجانی در کل اگر Diablo رو هر چه سریع تر بتونن با این سیستم پیاده سازی کنن خیلی خوبه

    آره واقعا اگه تیم هایی با همچین مدیریتی نداشت قطعا الان جزو غول های صنعت گیم به حساب نمیومد ;)

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.