نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 01 مهر 1399
ساعت 18:00

Xbox Series S برای بازیکنان عادی و Series X برای بازیکنان حرفه ای

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس، هدف‌گذاری Xbox Series S برای مخاطبان معمولی و Xbox Series X برای بازیکنان حرفه‌ای است.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت، از ابتدای نسل جدید کنسول‌های بازی قصد عرضه دو نسخه مختلف از پلتفرم‌های جدید خود را دارند. سونی مدل عادی PS5 و نسخه بدون درایو دیسک‌خوان PS5، و مایکروسافت نیز کنسول Xbox Series X و یک مدل از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر، بدون درایو دیسک‌خوان و البته بسیار ارزان‌تر Xbox Series S را معرفی و قیمت‌گذاری کرده‌اند. درحالی که تفاوت دو کنسول PS5 فقط درباره درایو دیسک‌خوان کنسول است، مایکروسافت کنسول فاقد درایو دیسک‌خوان خودش را از نظر سخت‌افزاری نیز کمی ضعیف‌تر طراحی کرده به صورتی که از نظر میزان حافظه رم و قدرت پردازش گرافیکی در سطح پایین‌تری قرار دارد، و با قیمت 200 دلار ارزان‌تر و 300 دلاری عملا ارزان‌ترین نقطه ورود برای بازیکنان به نسل نهم محسوب می‌شود.

پیرامون این استراتژی، فیل اسپنسر اخیرا در صحبت‌هایی اشاره کرده که مایکروسافت با این کار، دو جامعه هدف متفاوت را مدنظر داشته است. او در این زمینه گفت:

ما درحال همکاری با بخش توزیع و فروش هستیم تا به صورت کامل و واضح، پیامی که درباره محصولاتمان داریم را منتقل کنیم و مطمئن شویم که مشتریان تصمیم خودشان را با آگاهی کامل اتخاذ می‌کنند. این برعهده ما هست تا پیرامون توانایی‌های این دو کنسول شفاف و صادقانه اطلاع‌رسانی کنیم. ما جامعه‌های هدف خاصی را مدنظر داریم. کنسول Series S بیشتر مخصوص بازیکنان عادی و روتین طراحی شده، حال اینکه کنسول Series X بازیکنان حرفه‌ای‌تر را هدف گذاری می‌کند.

درحالی که این استراتژی کاملا منطقی و واضح به نظر می‌رسد، ولی همزمان چیزی است که تا به حال در تاریخ صنعت گیم اتفاق نیافتاده بود. کنسول‌های بازی همیشه به صورتی طراحی می‌شود که برای چند سال با یک سخت‌افزار ثابت در بازار وجود دارند و عرضه همزمان دو کنسول که از نظر سخت‌افزاری تفاوت نسبتا زیادی دارند ایده جالبی خواهد بود که باید دید با چه بازخوردهایی مواجه می‌شود. گفتنی است که معرفی کنسول نسل جدیدی که از پلتفرم اصلی و حتی رقیب ضعیف‌تر طراحی شده، در میان بازیسازان نیز بازخوردهای مختلفی داشته و برخی از آن انتقاد و برخی دیگر نیز این ضعیف بودن سخت‌افزاری را کم اهمیت دانسته‌اند. لازم به ذکر است که جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن اخیرا گفته بود که سونی نیز چنین برنامه‌ای را بررسی کرده بود، ولی به خاطر نگرانی از اینکه این سخت‌افزار ضعیف‌تر خیلی زود برای مشتریان منسوخ شود، از طراحی چنین کنسولی صرف نظر کرد.

کنسول‌های Xbox Series S/X در روز 10 نوامبر (20 آبان) در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.