نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 15 آبان 1399
ساعت 09:00

درآمد 1٫2 میلیاردی Activision در سه ماه از Microtransactions

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به گزارش مالی سه ماهه که اخیرا توسط Activision Blizzard منتشر شده، فاش می‌شود که شرکت در این بازه 1٫2 میلیارد از محل Microtransactions درآمدزایی داشته است.

از کمپانی Activision Blizzard به عنوان بزرگ‌ترین ناشر و بازی ساز Third Party دنیا یاد می‌شود و با توجه به انبوهی از استودیوهای بزرگ و صاحب‌نام و فرنچایزهای محبوب، اعلام گزارش‌های مالی آن‌ها همیشه جالب‌توجه بوده است. در همین رابطه، شرکت اخیرا گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال مالی میلادی را منتشر کرده که در آن، نکات جالبی به چشم می‌خورد.

با توجه به گزارش مالی اخیر Activision Blizzard، حالا مشخص می‌شود که شرکت در همین بازه زمانی، موفق به کسب 1٫2 میلیارد دلار فقط از محل خریدهای درون برنامه‌ای یا Microtransactions شده است. این یک آمار فوق‌العاده خیره‌کننده است که فقط شامل سه ماه می‌شود و یک بار دیگر، نشان می‌دهد که اهمیت خریدهای درون‌برنامه‌ای تا چه میزان بالاست و اینکه ناشران به چه دلیل اصرار به قرار دادن چنین بخشی در بازی‌های خود دارند. در این رابطه، اکتیویژن همچنین اعلام کرده که در آمد اعلام شده Microtransactions در سه ماهه دوم سال مالی، نشان از رشد 69 درصدی به نسبت سه ماهه اول داشته است.

لازم به ذکر است که فاکتورهای زیادی می‌تواند در این رشد 69 درصدی دخالت داشته باشند؛ در این زمینه شیوع ویروس کرونا، قرنطینه‌های خانگی و بیشتر شدن ساعات بازی قطعا از جمله این دلایل می‌توانند باشند. شرکت البته مشخص نکرده که خریدهای درون برنامه‌ای بیشتر مربوط به کدام بازی‌ها بوده، ولی عناوین شدیدا محبوب شرکت در طول ماه‌های اخیر از جمله Call of Duty Warzone و Candy Crush بدون شکل سهم مهمی را در این آمار داشتند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.