نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 آبان 1399
ساعت 09:00

فروش ضعیف Marvel Avengers به زیان 62 میلیونی Square Enix منتهی شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش جدید، فاش می‌کند که عملکرد فروش پایین‌تر از حد انتظار Marvel’s Avengers به زیان 62 میلیون دلاری اسکوئرانیکس منتهی شده است.

بازی Marvel’s Avengers برای چند سال از زمان معرفی اولیه، یکی از موردانتظارترین عناوین صنعت گیم بود و نمایش‌های بعدی بازی در جریان کمپین تبلیغاتی آن، باعث شده بود تا امیدواری‌های زیادی پیرامون بازی ایجاد شود. با این حال از زمان شروع دمو عمومی و درنهایت عرضه بازی، مشخص شد که محصول نهایی فاصله زیادی با آن انتظارات داشته و درمجموع ناامیدی‌های زیادی را ایجاد کرد. این یک بازی بزرگ AAA با بودجه بزرگ بود، با این حال مشکلات مختلف فنی، مراحل تکراری و ... باعث شد تا حتی بسیاری از خریداران بازی به سرعت آن را ترک کنند. در این زمینه اسکوئر انیکس و کریستال داینامیکس، همیشه وعده عرضه محتواهای بیشتر برای بازی را می‌دهند، ولی به نظر نمی‌رسد که این موضوع تاثیر چندانی در گزارش های پیاپی از کوچک‌تر شدن جامعه بازیکنان بازی داشته باشد.

علیرغم چنین شرایطی، اسکوئر انیکس در واکنش‌های اولیه گفته بود که از عملکرد فروش بازی رضایت داشته است، و به این ترتیب به نظر می‌رسید که این ناشر حداقل از این نظر عملکرد خوبی داشته است. با این وجود، یک گزارش جدید فاش می‌کند Marvel’s Avengers برآوردهای فروش اولیه شرکت را برآورده نکرده است. در این رابطه، David Gibson از موسسه تحلیلی Astris Advisory Japan KK اخیرا گزارش کرده که عملکرد ضعیف و پایین‌تر از حد انتظار Marvel’s Avengers مهم‌ترین دلیل در زیان 6٫5 میلیارد ین (معادل حدودا 63-62 میلیون دلار) برای بخش گیمینگ اسکوئر انیکس، در گزارش مالی اخیر شرکت بوده است. به گفته این تحلیلگر، این بازی هزینه‌ای بیش از 100 میلیون دلار برای تولید داشته، درحالی که فقط 3 میلیون نسخه فروش داشت که این آمار، نشان می‌دهد که شرکت فقط به 60 درصد پیش‌بینی فروش اولیه دست پیدا کرده است. در این زمینه شرکت قطعا در بلندمدت این زیان را جبران کرده است، با این حال زیان تقریبا 40 درصدی شرکت از فروش اولیه بازی موضوعی جالب‌توجه است.

بازی Marvel’s Avengers در حال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی توسط بازی مگ با امتیاز 5٫6 از 10 را نیز مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.