نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 26 آبان 1399
ساعت 12:00

Steam پشتیبانی از کنترلر DualSense را اضافه کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استیم اعلام کرده که پشتیبانی اولیه از کنترلر DualSense را اضافه کرده که البته فعلا شامل پشتیبانی از haptic feedback نمی‌شود.

کنسول بازی نسل نهمی PS5 مدتی پیش در برخی بازارهای جهان از جمله آمریکا، کانادا و ژاپن عرضه شد و طرفداران و بازیکنان، عمدتا واکنش‌هایی تحسین‌برانگیزی را پیرامون کنسول و اکوسیستم آن داشتند. با وجود تحسین‌ها نسبت به خود کنسول، به نظر می‌رسد که بیشتر صحبت‌های تحسین‌برانگیز طرفداران پیرامون کنترلر این کنسول یعنی DualSense است. در این مدت ویدیوهای مختلفی از ویژگی‌های جدید DualSense خصوصا Adaptive Trigger منتشر شده که نحوه تعامل با بازی‌ها را به کلی متحول کرده است. در این رابطه عرضه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War که پشتیبانی کاملی از این ویژگی می‌کند، باعث شده تا ویدیوهای مختلفی از تجربه متفاوت تیراندازی با سلاح‌های مختلف (از جمله این ویدیو در یوتیوب) در این بازی به اشتراک گذاشته شود.

پیرامون این کنترلر، گرچه پیش از این هم تایید شده بود که DualSense قابل استفاده در پی‌سی نیز هست، با این حال پلتفرم استیم اخیرا اعلام کرده پشتیبانی از آن را به صورت رسمی به کلاینت خود اضافه کرده است.

در این رابطه، البته Steam گفته که این پشتیبانی فعلا شامل برخی ویژگی‌ها از جمله haptic feedback، gyroscopic controls و تاچ پد نمی‌شود. گفتنی است که استیم در گذشته نیز سابقه اضافه کردن پشتیبانی از کنترلر PS4 را داشت، و برخی توسعه‌دهندگان بزرگ نیز از این پشتیبانی در عناوین PC خود استفاده کرده بودند. باید دید که این پشتیبانی بازیسازان حالا با DualSense در استیم نیز ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.