نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 26 آذر 1399
ساعت 18:00

مشکلات عرضه Cyberpunk 2077 برای کنسول ها دست کم گرفته شده بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته سی‌دی پراجکت، آن‌ها مشکلاتی که می‌توانست به خاطر عرضه Cyberpunk 2077 برای کنسول‌ها ایجاد شود را دست کم گرفته بودند.

عرضه Cyberpunk 2077 پس از مدت‌ها انتظار طرفداران حالا آن‌ها را به دو دسته متفاوت تقسیم کرده است؛ دسته اول که این بازی را روی سیستم‌های پی‌سی قدرتمند اجرا می‌کنند و البته دسته دوم که این بازی را روی سیستم‌های پی‌سی ضعیف‌تر، و به شکل مشخص‌تر روی کنسول‌های PS4 و Xbox One تجربه کردند. درحالی که دسته اول این روزها مشغول تجربه یک بازی با کیفیت و جذاب هستند، دسته دوم از وجود مشکلات فنی گسترده و عدم بهینه‌سازی بازی روی پلتفرم خود رنج می‌برند. در این رابطه، CD Projekt نیز جدای از عملکرد ضعیف در زمینه بهینه‌سازی بازی آن هم پس از چند مرتبه تاخیر، اخیرا به خاطر پنهان‌کاری و عدم نمایش تریلر و ویدیو از نحوه اجرای واقعی بازی روی کنسول‌ها تا قبل از عرضه بازی عذرخواهی کرده است.

در حالی که اعتراضات به عملکرد بسیار ضعیف اجرای بازی روی کنسول‌ها همچنان ادامه دارد و شرکت وعده رفع این مشکلات در طی آپدیت‌های دو ماه آینده را داده، Adam Kiciński رئیس استودیو به تازگی گفته که آن‌ها پس از چند مرتبه تاخیر تمام تمرکز خود را روی عرضه بازی گذاشتند و در این میان، مشکلاتی که عرضه این بازی روی کنسول‌ها می‌توانست ایجاد کند را دست کم گرفته بودند.

پس از سه مرتبه تاخیر، ما به عنوان تیم مدیریتی شرکت به صورت کامل تمرکز خودمان را روی عرضه بازی گذاشته بودیم. ما پیچیدگی‌ها و ابعاد مشکلات عرضه روی کنسول را دست کم گرفته و به نوعی نشانه‌هایی که به ما می‌گفت هنوز اینجا به زمان و کار بیشتری نیاز هست را نادیده گرفتیم. این استراتژی و روش غلطی است و برخلاف فلسفه کاری شرکت نیز قرار می‌گیرد. مهم‌تر از آن، در حین کمپین تبلیغاتی پیش از بازی نیز ما نمایش‌ها و ویدیوهای بازی را براساس نسخه PC به اشتراک می‌گذاشتیم، اتفاقی که باعث از دست رفتن اعتماد بازیکنان و اعتباری شد که ما در بیشتر عمر خودمان مشغول ساختنش بودیم. به همین خاطر هم هست که تمرکز اصلی ما در مرحله اول فقط به بازگرداندن این دو اختصاص پیدا می‌کند.

ما تمام تمرکزمان را درحال حاضر روی رفع مشکلات سایبرپانک 2077 در کنسول‌های نسل قبل گذاشته‌ایم. اولین آپدیت‌ها و بروزرسانی‌ها در طی این هفته منتشر شدند و آپدیت‌های بعدی نیز در طول هفت روز بعد عرضه می‌شوند. ما دو آپدیت بزرگ هم داریم که برای ژانویه و پس از آن در فوریه منتشر می‌شوند و این دو در کنار آپدیت‌های کوچک‌تر مشکلات بزرگ فعلی بازی روی این کنسول‌ها را برطرف می‌کنند. طبیعتا بازیکنان پی‌سی نیز به صورت مرتب بروزرسانی دریافت می‌کنند تا این نسخه از بازی نیز ارتقا پیدا کند. ما هر چه در توان هست را بکار خواهیم بست تا ثابت کنیم که به ارزش‌هایمان وفادار هستیم، و واقعا امیدواریم که این تلاش‌ها باعث شود تا اعتمادی که از دست دادیم بازسازی شود.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد. این بازی از طریق Backward Compatibility در کنسول‌های نسل نهمی نیز اجرا می‌شود، با این حال ورژن مخصوص نسل نهمی بازی قرار است در سال 2021 منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.