نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 27 آذر 1399
ساعت 15:00

Cyberpunk 2077 از همه ویژگی های کنسول های جدید استفاده می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته یکی از مدیران ارشد CD Projekt، نسخه‌های مخصوص PS5 و Xbox Series X|S بازی Cyberpunk 2077 از همه قابلیت‌های جدید این کنسول‌ها بهره می‌گیرند.

عرضه بازی Cyberpunk 2077 برخلاف همه انتظارات، تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین و انتقادبرانگیرترین رویدادهای گیمینگ سال 2020 شد و با توجه به مشکلات بزرگ این بازی در پلتفرم‌های کنسولی، به نظر می‌رسد که سازندگان بازی در CD Projekt RED باید تا مدتی دیگر نیز به کار و رفع مشکلات ادامه بدهند. در این رابطه، شرکت وعده داده که در طول دو ماه آینده، مجموعه آپدیت‌های کوچک و بزرگی که برای این کنسول ها عرضه می‌شود باعث پایداری و تجربه بهتر بازی خواهند شد. جدای از کنسول‌های فعلی، البته CD Projekt از مدت‌ها قبل وعده عرضه نسخه مخصوص این بازی برای کنسول‌های نسل جدید را هم داده بود که براساس گزارش‌های قبلی در سال 2021 عرضه می‌شوند.

لازم به ذکر است که سایبرپانک 2077، در حال حاضر از طریق Backward Compatibility نیز در PS5 و Xbox Series X|S اجرا می‌شود، با این حال این بازی‌ها همچنان نسخه‌های مربوط به کنسول‌های فعلی هستند و شامل اکثر مشکلات فنی این نسخه‌ها نیز می‌شوند. در این رابطه، دارندگان این بازی‌ها تا چند ماه دیگر شاهد عرضه بسته ارتقادهنده رایگان در کنسول‌های نسل نهم خواهند بود که با توجه به تجربه اخیر، انتظار می‌رود که مشکلات مشابه در کنسول‌های فعلی را نداشته باشد. پیرامون این موضوع، Marcin Iwiński از موسسان شرکت اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که نسخه نسل نهمی این بازی برای کنسول‌های جدید، قرار است از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی جدید PS5 و Xbox Series X|S بهره‌گیری کند.

با توجه به این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که هدف نسخه نسل نهمی Cyberpunk 2077 برای کنسول‌های جدید صرفا مربوط به افزایش سطح گرافیک و ارتقاهای فنی و بصری نیست، و از ویژگی‌های مخصوص این کنسول‌ها نظیر سرعت بالاتر براساس حافظه SSD و یا ویژگی‌های haptic feedback و adaptive triggers در PS5 نیز در بازی استفاده می‌شود. Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.