نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 19 دی 1401
ساعت 09:00

بازی Silent Hill 2 Remake از نظر بصری فوق‌العاده خواهد بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعه، کونامی مدتی پیش سرانجام احیا سری بازی‌های قدیمی و ژانر ترسناک Silent Hill را تایید کرد و اعلام کرد که درحال حاضر چند پروژه از این مجموعه در دست ساخت قرار دارد. یکی از این عناوین، نسخه ریمیک یا بازسازی از احتمالا محبوب‌ترین بازی آن یعنی Silent Hill 2 است، که کونامی درواقع این بازی را با همکاری تیم لهستانی Bloober Team تولید می‌کند. گفتنی است که کارهای این تیم اگرچه برای طرفداران ژانر ترسناک شناخته شده است، با این حال نگرانی‌هایی هم در بین طرفداران سرسخت سری وجود دارد، چرا که این مجموعه نوستالژیک هویت منحصربه‌فرد خودش را دارد و با توجه به الفبای خاص خودش برای ارائه یک تجربه ترسناک، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که یک تیم غیر ژاپنی چطور از پس بازسازی یکی از عناوین اصلی آن برمی‌آید.

خوشبختانه در طول این مدت، کونامی و Bloober Team در چند نوبت اطلاعات بیشتری از این پروژه را در اختیار گذاشته و برای مثال می‌دانیم ماساهیرو ایتو کارگردان هنری قدیمی این سری و آکیرو یاموکا سازنده موسیقی متن آن به شکلی فعال و پررنگ در ساخت این ریمیک نقش‌آفرینی داشتند، که این موضوع هم باعث شده تا سازندگان با تاکید و دقت بالا به چارچوب‌های اصلی بازی اشراف داشته و بازسازی وفادار به نسخه کلاسیک تولید کنند. پیرامون این بازی موردانتظار، اخیرا Maciej Głomb تهیه‌کننده ارشد گفته که بازسازی Silent Hill 2 از نظر بصری و گرافیکی یک تجربه کاملا سطح بالا خواهد بود.

فکر می‌کنم موضوع پذیرفتنی باشد که توجه به گرافیک و تجربه بصری همیشه از ویژگی‌های کارهای استودیو Bloober Team بوده و به همین نسبت این موضوع در Silent Hill 2 نیز دیده خواهد شد. ما برای این پروژه همکاری بسیار نزدیک و پایه‌ای با آقای [ماساهیرو] ایتو داشتیم تا از اینکه تیم طراحی ما با ایشان به ایده‌های مشترک برسند مطمئن شویم. درمجموع تیم‌های طراحی دوبعدی و سه‌بعدی ما از جمله بهترین‌ها در حوزه خودشان هستند و شما می‌توانید یک تجربه بصری فوق‌العاده سطح بالا را از این بازی انتظار داشته باشید. ما بازخوردهای اولیه مثبتی در اوایل کار داشتیم و گرچه هنوز راه زیادی باقی مانده، ولی من کاملا به تجربه نهایی خوشبین هستم.

علیرغم این صحبت‌های امیدوارکننده ذکر این نکته نیز مهم است که عناوین اخیر Bloober Team گرچه معمولا از دید مخاطبان و منتقدان چندان با استقبال مواجه نشده، با این وجود جلوه‌های گرافیکی و بصری آن‌ها همیشه به عنوان نقاط قوت شناخته می‌شدند. لازم به ذکر است که در مصاحبه اخیر Maciej Głomb، او اشاره‌ای هم به بازی ریمیک Resident Evil 2 از کپ‌کام نیز داشت و گفت که سازندگان از تجارب موفق این عنوان نیز الهام‌گیری داشتند. به گفته او، این بازی درواقع یک استاندارد در زمینه ساخت عناوین مدرن براساس منبع اقتباس قدیمی محسوب می‌شود.

بازی Silent Hill 2 در تاریخی که هنوز اعلام نشده قرار است بازی PS5 و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.