نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 دی 1401
ساعت 20:00

Assassin’s Creed Mirage متمرکزتر از عناوین اخیر بزرگ و RPG است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سری بازی‌های Assassin’s Creed را می‌توان مهم‌ترین فرنچایز شرکت یوبی‌سافت دانست که در گذر سال‌ها از حیاتش، توانسته هواداراین پرشمار و میلیونی را پیدا کند و به این ترتیب، معمولا با هر نسخه آمارهای فروش میلیونی تضمین شده‌ای هم دارد. این سری بازی که کار خود را با ارائه گیم‌پلی گردش آزادانه در مناطق شهری و امکان بالا و پایین رفتن از موانع، ساختمان‌ها و ... شروع کرد، با هر نسخه تکامل بیشتری پیدا کرد و شهرهای بزرگ‌تر، داستان‌های طولانی‌تر، انیمیشن‌های حرکتی و مبارزاتی بیشتر و ... از جمله مواردی بوده‌اند که در هر نسخه بهبود پیدا می‌کردند. این مجموعه، البته از سال 2017 به این طرف شاهد یک دگرگونی ساختاری هم بود و با عرضه بازی Origins، کلیات بازی بیشتر به سمت یک تجربه بسیار عظیم نقش‌آفرینی/RPG رفت. موضوعی که البته باعث دو دستگی طرفداران قدیمی و جدید هم شد.

پس از عرضه سه بازی Origins، Odyssey و Valhalla با این فرمول جدید، که البته عناوین بسیار موفق و از نظر فروش نیز عالی بوده‌اند، یوبی‌سافت در میانه سال گذشته میلادی از بازی جدیدی برای سری رونمایی کرد که مطابق وعده، قرار است بیش از هر چیز خواسته‌های طرفداران قدیمی‌تر مجموعه را مد نظر قرار بدهد که از دنیاهای بسیار بزرگ و روایت‌های داستانی بسیار طولانی این سه نسخه انتقاد کرده بودند. به این ترتیب بازی Assassin’s Creed Mirage بیش از اینکه مثل عناوین اخیر سری یک تجربه عظیم و جهان‌باز RPG باشد، به سبک و سیاق عناوین قدیمی‌تر و خصوصا اورجینال و اولیه بازی، تجربه‌ای کلاسیک‌تر و متمرکزتر در لوکیشن شهری خواهد بود. پیرامون این بازی که قرار است در ادامه سال 2023 عرضه شود، Stéphane Boudon  کارگردان این پروژه مصاحبه جالبی انجام داده و در بخشی از آن چنین گفته است:

فکر ساخت بازی Mirage درواقع در نظر گرفتن بازخوردهای مختلفی بود که دریافت کرده بودیم. مشخصا اولین بازخورد به جامعه طرفداران سری مربوط است. Origins، Odyssey و Valhalla همگی آن‌ها بازی‌های بزرگی هستند و از ابتدا نیز وعده ارائه تجربه‌ای عظیم و حماسی را در یک قالب داستانی فانتزی می‌دهند. افق دیدی که برای این بازی‌ها تعریف شد، به شکلی بود که بتواند این وعده جاه‌طلبانه را عملی کند. همگی آن‌ها نیز المان‌های RPG را در خودشان داشتند. با این حال در میان طرفدارانمان، ما به تدریج بیشتر و بیشتر می‌شنیدیم که تمایل دارند خط داستانی شخصیت‌محور، متمرکزتر و درواقع آنچه که هسته سری و عناوین اولیه سری بود را تجربه کنند. این خواسته‌ها، در بین ما بازیسازان نیز وجود دارد و از همین نقطه بود که فرایند ساخت Assassin’s Creed Mirage را شروع کردیم.

در جریان این مصاحبه، Boudon  به نکات دیگری نیز اشاره داشت. برای مثال به گفته او کار کردن با سخت‌افزارهای جدید و قوی‌تر امروزی باعث شده تا علیرغم ساخت لوکیشن‌های شهری به روال عناوین قدیمی‌تر، این لوکیشن‌ها دارای عمق بیشتری هم باشند و جزئیات، مکانیک‌ها و سیستم‌های بیشتری هم در آن‌ها به کار گرفته شده است.

داشتن سخت‌افزار قوی‌تر و تجربیاتی که در این مدت کسب کردیم، حالا به ما اجازه می‌دهد که نقشه عمیق‌تر و با جزئیات بیشتری را به نسبت اولین بازی‌های Assassin’s Creed تولید کنیم. برای ما این به معنی بیشتر شدن فرصت‌های گیم‌پلی، تعامللات بیشتر بین سیستم‌ها، عمق و جزئیات بیشتر است. ما می‌توانیم با شهر بغداد مشابه یک کاراکتر در بازی Mirage رفتار کنیم و به آن جزئیاتی درگیرکننده و شگفت‌انگیز بدهیم.

بازی Assassin’s Creed Mirage در حال حاضر برای پلتفرم‌های نسل هشتم و نهم و همچنین پی‌سی در دست ساخت است و قرار است در ادامه سال 2023 عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.