نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 08 بهمن 1401
ساعت 11:00

تاخیر خوردن The Day Before پیش از مشکل نام تجاری نیز مطرح بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در طول چند سال اخیر، یکی از بازی‌هایی که به شکلی دور از انتظار مورد توجه قرار گرفت و نمایش‌های بسیار جالبی داشت، عنوان چندنفره آنلاین و آخرالزمانی The Day Before، ساخته Fntastic بوده است. این بازی در طول دوره بازاریابی و در نمایش‌هایی که داشته وعده یک بازی باکیفیت و با گرافیک بالا، همراه با الهام‌گیری از مشخصه‌هایی از چند سری بازی محبوب را می‌دهد.

این پروژه البته در طول این مدت با مشکلات حین ساخت زیادی هم دست به گریبان بود و چند مرتبه با اعلام تاخیر در تاریخ عرضه مواجه بوده است. در تازه‌ترین تاخیر اعلام شده که چند روز پیش فاش شد، این بار مشکل عجیبی از نوع حق استفاده از نام تجاری به عنوان دلیل تاخیر عنوان شده بود. پیرامون خبر اخیر، Aisen Gotovtsev موسس استودیو سازنده بازی صحبت‌های جالبی را مطرح کرده و گفته که این تصمیم تاخیر انتشار بازی، حتی تا قبل از مشکل حق استفاده از نام تجاری هم مطرح بوده است.

در برنامه‌های ما، اعلام خبر تاخیر مجدد موعد انتشار وجود داشت و این به قبل از مشخص شدن مشکلات جدید و حق استفاده از نام تجاری مربوط است. ما قصد داشتیم این خبر را همراه با نمایش گیم‌پلی ویدیو جدید و 10 دقیقه‌ای اعلام کنیم که خوب همه می‌دانند که در ادامه چه اتفاقی افتاد. بنابراین برای اینکه از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود، ما تاریخ عرضه برای 10 نوامبر (19 آبان 1402) را تعیین کردیم و اطمینان دارم مشکل حق استفاده از نام تجاری هم تا آن زمان برطرف شود.

قابل درک است که برخی درباره خود پروژه تردید داشته باشند، ولی این دوره نیز خواهد گذشت و بازی نهایی را همگان در روز انتشار خواهند دید. تمرکز همیشگی ما روی محصول نهایی بوده است. ما درحال حاضر چهار سال است که مشغول ساخت این بازی هستیم و این یک دوران بسیار دشوار کاری برای کل تیم بود. به همین خاطر بسیاری از اعضای تیم‌مان از شنیدن این مشکلات ناراحت هستند. ما این بازی را بدون crowdfunding، بدون پیش‌فروش و کمک مالی می‌سازیم و کل پروژه توسط شرکت Mytona پشتیبانی مالی می‌شود. این شرکت هم در هر نقطه اوج فرا رسیده در دوره ساخت، پیشرفت بازی را طبق قرارداد بررسی می‌کند.

لازم به ذکر است که Fntastic پیش از این اعلام کرده بود که اخیرا شکایتی علیه آن‌ها وجود داشته، و مشخص شده که شخصی در دوره معرفی بازی اقدام به ثبت نام تجاری The Day Before کرده و حالا برای این عنوان مانع ایجاد کرده است. شرکت وعده داده که با توجه به پرونده قوی که وجود دارد و استخدام تیم حقوقی قدرتمند، این دعوی حقوقی را برطرف خواهد کرد. همزمان با این خبر بود که اعلام شد آن‌ها عرضه بازی را حالا با چند ماه تاخیر در 10 نوامبر انجام می‌دهند، و این موعدی خواهد بود هم دعوی حقوقی به پایان می‌رسد و هم بازی پولیش بیشتری خواهد خورد.

بازی The Day Before درحال حاضر برای پلتفرم استیم در PC در دست ساخت است، و ساخت و عرضه نسخه کنسولی برای Xbox Series X/S

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.