نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 11 بهمن 1401
ساعت 14:00

سونی، مایکروسافت و نینتندو هیچ کدام قصد حضور در E3 را ندارند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به یک گزارش تازه، به نظر می‌رسد هیچ کدام از بازیگران اصلی فعال در صنعت کنسول‌های بازی یعنی سونی، مایکروسافت و نینتندو قصد حضور در رویداد E3 را ندارند. با توجه به این گزارش، این شرکت‌ها در هیچ ظرفیتی و به صورت کامل قصد ندارند در E3 2023 که در ادامه این سال میلادی و در مرکز همایش‌های شهر لوس آنجلس برگزار می‌شود، حضور یا نمایشی داشته باشند.

گفتنی است که رویداد سالانه E3، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رویداد اختصاصی با محوریت بازی‌های ویدیویی است که پس از چند دهه فعالیت، در سال‌های منتهی به شیوع کرونا با افت بیننده و استقبال مواجه شد و درنهایت همه‌گیری کرونا نیز برای چند سال برگزاری سالانه این رویداد جهانی را لغو کرده بود. مسئولان برگزاری E3، پیش از این وعده داده بودند که در 2023 این رویداد مجددا برگزار و حالا با فرمتی جدید و با مشارکت شرکت ReedPop انجام می‌شود. لازم به ذکر است که این شرکت سابقه زیادی در برگزاری رویدادهای سالانه مشابهی نظیر PAX، New York Comic Con و Star Wars Celebration را داشته است.

با وجود اینکه هر سه شرکت بزرگ مالک پلتفرم گیمینگ قصد شرکت در رویداد 2023 را ندارند، و از طرفی ناشران زیادی هم نبوده‌اند که برنامه‌های خود برای E3 امسال را معرفی کنند، ESA بنیاد برگزارکننده این رویداد اخیرا درباره رویداد امسال اظهار خوش‌بینی کرده است. باید توجه داشت که حالا چندین سال است که E3 اهمیت خودش را از دست داده و شرکت‌ها و ناشران بزرگ، با هزینه‌هایی به مراتب کم‌تر اقدام به برگزاری رویدادهای لایواستریمی و بسیار پربیننده برای بازی‌های جدیدشان می‌کنند. در این رابطه، شرکت مایکروسافت حتی قصد دارد در بازه زمانی نزدیک به E3 رویداد فیزیکی خودش را برگزار خواهد کرد. با توجه به پایان محدودیت‌های کرونا، باید دید که سونی و نینتندو هم برنامه‌ای برای برگزاری رویداد فیزیکی و با حضور طرفداران خواهند داشت یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.