نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 02 اسفند 1401
ساعت 09:00

عملکرد فروش نسخه پی سی Returnal در دوره لانچ ضعیف بوده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به تغییر و تحولات بازار کنسول‌های بازی خانگی در طول چند سال اخیر، سونی نیز حالا تعداد قابل توجهی از عناوین انحصاری پلی‌استیشن را در بازار پی‌سی نیز منتشر کرده است. عناوین انحصاری پلی‌استیشن نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد استقبال زیادی بین بازیکنان PC به دست آورد و همین موضوع نیز باعث ترغیب شرکت و عرضه بیشتر این بازی‌ها شده است. به طور خاص، تعدادی بازی نظیر Horizon Zero Dawn، God of War و Marvel’s Spider-Man عناوینی بودند که با استقبال چشمگیر مخاطبان پی‌سی مواجه بودند.

علیرغم موفقیت تعداد زیادی از بازی‌های سونی در پی‌سی، عناوین خاصی هم بودند که هرگز نتوانستند مطابق پیش‌بینی عملکرد مشابه یا خوبی داشته باشند. درواقع یکی از بازی‌های اخیرا پورت شده سونی در پی‌سی، یعنی بازی ژانر roguelike و اکشن Returnal عملکردی بسیار پایین‌تر از سطح انتظار داشت و با توجه به گزارش SteamDB، این بازی در دوره لانچ و در نقطه اوج خود، شاهد بازی همزمان توسط 6٫691 بازیکن بود. این تعداد بازیکن، Returnal را درجایگاه دوم بدترین بازی سونی از نظر فروش در دوره لانچ برای پی‌سی قرار می‌دهد. البته لازم به ذکر است که فاصله این آمار با بدترین لانچ پی‌سی یک بازی سونی نیز بسیار زیاد است و Sackboy: A Big Adventure که این جایگاه را دراختیار دارد، در نقطه اوج تنها به 610 بازیکن همزمان دست پیدا کرد.

در این بین بازی ریمستر شده Uncharted: Legacy of Thieves Collection که در دوره لانچ بازی‌های آن در پلی‌استیشن عملکرد بسیار درخشانی را ثبت کرده بود، در عرضه اولین بار در پی‌سی نیز عملکرد ضعیفی داشت و 10٫851 بازیکن در دوره اوج بازی به صورت همزمان مشغول تجربه آن در استیم بودند. به هر ترتیب سونی به روند عرضه عناوین خود در پی‌سی ادامه خواهد داد و در نوبت بعد، بازی The Last of Us Part 1 قرار است در روز 28 مارس (8 فروردین) برای این پلتفرم منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.