نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 09 اسفند 1401
ساعت 11:00

یکی از مدیران تیم سازنده Beyond Good and Evil 2 از استودیو جدا شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Beyond Good and Evil 2 یکی از پرحاشیه‌ترین عناوین در دست توسعه شرکت یوبی‌سافت است که بعد از گذشت شش سال از رونمایی اولیه هنوز سرنوشت روشنی ندارد. درواقع با توجه به خبرهایی که از این بازی در طول سال‌های بعد وجود داشت، به نظر نمی‌رسد که پروژه ساخت آن پیشرفت چندانی کرده باشد و جدایی‌های مختلف اعضای سازنده نیز باعث شده تا این طور به نظر برسد که از این هدف دورتر هم شده است. در این بین گزارش‌هایی از ری‌بوت‌های پیاپی، وارد نشدن به فاز اصلی توسعه و حتی این اواخر ایجاد شدن فضای دشوار کاری برای کارکنان استودیو سازنده یعنی Ubisoft Montpellier نیز مطرح بوده است.

پیرامون این استودیو، اخیرا وب‌سایت Kotaku گزارشی منتشر کرده و مدعی شده که Ubisoft Montpellier درحال حاضر با مشکلات مختلفی مواجه است و با توجه به شرایط هشداردهنده ذهنی، سلامتی و استرس میان کارکنانش تحت تحقیق و بررسی یک نهاد نظارتی قرار گرفته است. گفته شده که شروع این تحقیقات پس از گزارش‌ها از جدایی‌های پیاپی و بی سابقه و با همکاری خود یوبی‌سافت بوده است. در این رابطه یک سخنگوی یوبی‌سافت در پاسخ چنین گفته است:

سلامتی و فراهم کردن شرایط مناسب برای کارکنان تیم های ما یک اولویت همیشگی برای ما است. با در نظر گرفتن اینکه فراینده توسعه بازی Beyond Good & Evil 2 بسیار طولانی شده است، تیم توسعه ما در Montpellier درحال حاضر مورد بررسی و واکاوی توسط یک نهاد بیرونی قرار دارد تا شرایط مشخص و تخمین زده شود که پشتیبانی و کمک‌های اضافی ممکن است در چه بخش‌هایی مورد نیاز باشد.

در ادامه گزارش اشاره شده که در حین همین تحقیقات، ظاهرا تیم Montpellier مجددا دچار تغییر و تحولات عمده‌ای شده و تعداد قابل توجهی از اعضای کلیدی تیم سازندگان جابجا شده‌اند. در اینجا برای مثال Guillaume Carmona از مدیران ارشد و اجرایی از استودیو جدا شده و یکی از کارگردانان خلاق بازی یعنی Jean-Marc Geffroy و کارگردان بازی Benjamin Dumaz هم به ترتیب با Emile Morel و Charles Gaudron تعویض شدند. همچنین به نظر می‌رسد که تهیه‌کننده اجرایی بازی یعنی Guillaume Brunier هم جای خود را به شخص دیگری خواهد داد.

علیرغم مشکلات مختلف و پرتکراری که در ساخت این بازی وجود داشته، یوبی‌سافت همیشه از ادامه ساخت بازی حمایت کرده و بدون اشاره به جزئیات خاصی اشاره داشته که ساخت این بازی پیشرفت کرده است. در این بین مدت‌هاست که گزارش‌هایی از کنسل شدن کامل بازی هم وجود داشته، ولی یوبی‌سافت این موضوع را هر مرتبه تکذیب کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.