نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 12 اسفند 1401
ساعت 11:00

فروش جهانی فوق العاده PS5 سونی را بزرگ ترین مشتری AMD کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت و سونی حالا وارد سومین سال از عرضه کنسول‌های بازی نسل نهمی خودشان شدند. نکته مهم پیرامون عرضه این پلتفرم‌ها، همزمان شدن با محدودیت‌های جهانی ویروس کرونا و مشکلات جدی در بخش زنجیره تولید بود که به دلیل کمبود قطعات و ... عرضه بسیار محدود و پرحاشیه‌ای داشتند. با توجه به گزارش‌ها، این مشکلات در طول سال 2022 دیگر به صورت کامل برطرف شدند و در یک گزارش سونی نیز اعلام کرده بود که حالا تولید PS5 شدت بیشتری گرفته، و موجودی کافی دراختیار فروشندگان قرار می‌گیرد. در ارتباط با همین موضوع، اخیرا فاش شده که افزایش ضریب تولید PS5 به حدی رسیده که سونی را به بزرگ‌ترین مشتری AMD در سال 2022 تبدیل کرده است.

این موضوع که به تازگی توسط AMD فاش شده، تایید می‌کند که شرکت در این سال چیپ‌هایی به ارزش 3٫776 میلیارد دلار به سونی فروخته که این میزان، 16 درصد از کل درآمد شرکت در سال 2022 و بیشترین سهم در بین همه مشتریان AMD نیز بوده است. لازم به ذکر است که سونی نیز مدتی پیش آمار فروش جهانی PS5 را بیش از 32٫1 میلیون دستگاه اعلام کرد که این آمار نیز عمدتا در دوره کمبود قطعات و مشکلات زنجیره تولید حاصل شده بود. با توجه به رفع این مشکلات، سونی نیز وعده داده که کنسول‌های بیشتری تولید کند و این روند افزایشی را نیز تا مدت زمان طولانی حفظ خواهد کرد.

گفتنی است هر دو پلتفرم نسل نهمی سونی و مایکروسافت، از چیپ‌های پردازنده و گرافیکی AMD استفاده می‌کنند. پیرامون مایکروسافت نیز گرچه این شرکت مدت‌هاست آمار رسمی درباره فروش کنسول منتشر نمی‌کند، ولی یک گزارش در این رابطه فاش می‌کرد که مجموع فروش جهانی کنسول‌های Xbox Series X/S درحال حاضر از مرز 18٫5 میلیون دستگاه نیز عبور کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.