نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 27 اسفند 1401
ساعت 09:00

فیفا درحال کار روی سری بازی فوتبال اختصاصی خودش است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیانی اینفانتینو رئيس فیفا فدراسیون بین‌المللی فوتبال، به تازگی گفته که این نهاد مشغول کار روی بازی مستقل و اختصاصی خود با برند FIFA است. این اظهارنظر، ظاهرا در پاسخ به سوالی پیرامون پایان همکاری این نهاد با کمپانی EA است که پس از بازی اخیر یعنی FIFA 23 صورت گرفت. به این ترتیب همان‌طور که در خبرها وجود داشت سری بازی FIFA که توسط شرکت EA توسعه داده می‌شد، از شماره‌های بعدی با عنوانی متفاوت یعنی EA Sports FC منتشر خواهند شد.

در این ارتباط، گزارش جدید اشاره می‌کند که دلیل قطع همکاری فیفا با EA برای استفاده از برندینگ FIFA در بازی‌های فوتبالی این شرکت به دلیل درخواست سهم بیشتر فیفا از EA بوده است. به این ترتیب فیفا ظاهرا از EA خواسته تا به دلیل استفاده از برندینگ و لایسنس‌های زیرمجموعه این فدراسیون، مبلغ 2٫5 میلیارد دلار در فواصل چهار ساله به فیفا پرداخت کند که این موضوع با مخالفت EA مواجه شد. درحالی که EA عناوین بعدی سری را با نام جدید EA Sports FC منتشر خواهد کرد، اینفانتینو رئیس فیفا به تازگی گفته که بازی‌های بعدی از سری FIFA به زودی خبرهای جدیدی دریافت می‌کنند. او در این رابطه گفت:

بازی جدید فیفا، از جمله FIFA 25، FIFA 26، FIFA 27 و ...همیشه بهترین بازی ویدیویی [فوتبالی] برای هر پسر و دختری خواهد بود. ما به زودی در ارتباط با این موضوع خبرهای جدیدی خواهیم داشت.

لازم به ذکر است که در می 2022 نیز فیفا در واکنش به معرفی EA Sports FC توسط الکترونیک آرتز، از این موضوع خبر داد که قصد مشارکت با بازیسازان و ناشران دیگر را دارد تا به این ترتیب مجددا سری بازی‌های جدید با برند FIFA ساخته و منتشر شوند. همان‌طور که اشاره شد، آخرین بازی فیفا ساخته EA با عنوان FIFA 23 منتشر شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.