نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 12 فروردين 1402
ساعت 09:00

CDPR آنریل 5 را در ساخت سریع تر سه گانه بعدی Witcher مفید می داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت سی‌دی پراجکت حدود یک سال پیش رسما شروع پروسه ساخت عناوین بعدی و جدید در سری The Witcher را اعلام، و از این موضوع خبر داد که برای ساخت این عناوین قرار است به جای موتور گرافیکی داخلی استودیو یعنی RED Engine، از Unreal Engine 5 استفاده شود. گفته شده که اولین بازی جدید که قرار است با این موتور ساخته شود، نسخه بعدی سری ویچر با اسم رمز Project Polaris باشد و این شرکت با همکاری با اپیک گیمز مشغول توسعه ابزارهای موردنیاز برای این موتور گرافیکی است. با توجه به صحبت‌های اخیر Adam Kiciński مدیرعامل CD Projekt، پس از ساخت و عرضه بازی بعدی ویچر و با آشنا شدن بیشتر بازیسازان شرکت با موتور بازیسازی جدید، عناوین آینده که با این ابزار بازیسازی ساخته خواهد شد، مراحل ساخت سریع‌تر و بهینه‌تر خواهند داشت.

ما در مرحله‌ای قرار داریم که در فرایند ساخت بازی‌های جدید مشغول تهیه پیش‌نیازها و ابزارهای موردنیاز هستیم. برخی بازیسازان ما هنوز مشغول یادگیری کار با آنریل انجین 5 هستند و همزمان، تیم‌هایی هستند که به صورت مشترک مشغول همکاری با اپیک گیمز برای برطرف شدن نیازها در ساخته شدن یک بازی جهان‌باز، داستان‌محور و نقش‌آفرینی هستند. قطعا برای اولین محصول و بازی ساخته شده با موتور گرافیکی جدید یعنی Project Polaris، فرایند کار اگر کند محسوب نشود، این روند فرایند کار را تسریع نخواهد کرد. با این حال در ساخت پروژه‌های بعدی ما تصور می‌کنیم که فرایند ساخت تسریع پیدا کند و بهینه‌تر شود. این موضوع یکی از دلایلی بود که ما اعلام کردیم قصد عرضه سه بازی بزرگ از مجموعه ویچر در طول شش سال را داریم. این کار با Polaris یا همان The Witcher 4 شروع خواهد شد.

سی‌دی پراجکت در ماه می سال گذشته میلادی رسما از در جریان بودن مراحل پیش‌تولید The Witcher 4 خبر داد و اینکه حالا صد بازیساز شرکت مشغول کار روی پروژه هستند. به گفته شرکت در آن زمان، جابجایی از موتور رد انجین به آنریل انجین 5 از همان زمان نتایج خود را در تسریع کارها نشان داده بود. در این رابطه و جدای از بازی ویچر 4، سی‌دی پراجکت رسما از ساخته شدن نسخه ریمیک بازی اول The Witcher نیز خبر داده بود و اینکه این بازی نیز با Unreal Engine 5 و با همکاری استودیو Fool’s Theory توسعه پیدا می‌کند و قرار است یک ریمیک تمام عیار و به عنوان یک بازی کاملا جهان‌باز تهیه شود. در حال حاضر هیچ‌کدام از این دو بازی تاریخ عرضه مشخصی ندارند، با این حال گفته شده که شرکت ابتدا قصد عرضه The Witcher 4 و سپس نسخه ریمیک بازی اول را دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.