نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 تیر 1402
ساعت 09:00

زمان خاموش شدن سرورهای Forza Horizon 1 و 2 مشخص شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Turn 10 خیرا اعلام کرده که سرورهای آنلاین دو بازی Forza Horizon 1 و 2 در روز 24 آگوست (2 شهریور) خاموش می‌شوند. پس از این تاریخ، قابلیت‌های آنلاین کنونی این بازی‌ها از جمله matchmaking و leaderboards غیرفعال خواهند شد. با توجه به صحبت‌های رئیس استودیو، این موضوع به معنای از دسترس خارج شدن کامل بازی‌ها نیست، چون به صورت آفلاین بازی به صورت کامل قابل تجربه باقی می‌ماند. او در ادامه دلیل این تصمیم را به خاطر عمر طولانی بازی‌ها و قدیمی بودن آن‌ها، و همچنین جامعه کوچک بازیکنان آنلاین آن ذکر کرد.

نکته دیگر این است که گرچه این دو بازی Forza Horizon دیگر برای خریداران جدید در دسترس نیست، ولی افرادی که قبلا بازی را خریده‌اند می‌توانند مثل سابق آن را برای تجربه در حالت تک نفره دانلود کنند. همچنین غیرفعال شدن سرورها فقط محدود به این دو بازی است و عناوین بعدی سری Forza Horizon (نسخه سوم به بعد) ویژگی‌های آنلاین خودشان را حفظ می‌کنند. استودیو گفته که برنامه‌ای برای تغییر در این وضعیت در آینده نزدیک ندارد.

استودیو Turn 10 این روزها مشغول کار روی آخرین بازی عرضه شده یعنی Forza Horizon 5 و محتویات قابل بازی پس از عرضه آن است، بازی که در اوایل سال میلادی فعلی اعلام شد از مرز 30 میلیون بازیکن عبور کرده است. این بازی درحال حاضر برای پلتفرم‌های Xbox One، Xbox Series X/S و PC در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.