نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 05 تیر 1402
ساعت 11:30

اکتیویژن برای ادامه عرضه Call of Duty سود بیشتری از Xbox می خواست

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان جلسه رسیدگی به شکایت FTC و مخالفت این نهاد تنظیم مقررات آمریکایی با نهایی شدن خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، یکی از مدیران ارشد این شرکت فاش کرده که سناریویی وجود داشت که ممکن بود عناوین جدید سری Call of Duty در نسل نهم، دیگر برای Xbox عرضه نشوند و به نوعی انحصاری کنسولی PlayStation باشند.

این صحبت که در جلسات رسیدگی اخیر، توسط Sarah Bond نائب رئیس ایکس‌باکس مطرح شد، فاش می‌کند که مدیرعامل اکتیویژن یعنی بابی کوتیک به مایکروسافت هشدار داده بود که در صورت بالا نبردن سهم درآمد فروش بازی‌ها، Call of Duty را از ایکس‌باکس خارج خواهد کرد. او در این رابطه ادامه داد در آن مقطع روشن شده بود که Call of Duty به عرضه در PS5 ادامه می‌دهد و این خوب نبود که همزمان با این عرضه، در پلتفرم ایکس‌باکس عرضه نشود. به گفته Bond به این ترتیب اگر آن‌ها قبول نمی‌کردند که درصد بالاتری از تقسیم درآمد فروش استاندارد را پرداخت کنند، کوتیک و اکتیویژن Call of Duty را در ایکس‌باکس عرضه نمی‌کردند.

گفتنی است که طبق یک سنت قدیمی در بازار کنسول‌های بازی، درآمد فروش هر بازی در کنسول‌ها به صورت 70 به 30 به ترتیب بین ناشر بازی و مالک پلتفرم تقسیم می‌شود. با توجه به اطلاعات جدیدی که در جلسات اخیر رسیدگی به شکایت FTC فاش شده، ظاهرا اکتیویژن درخواست تقسیم درآمد به صورت 80 به 20 را از مایکروسافت داشته که در صورت پذیرفته نشدن، آن‌ها تهدید به عدم عرضه Call of Duty در ایکس‌باکس کرده بودند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.