نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 تیر 1402
ساعت 09:00

جایگزین نینتندو سوییچ احتمالا قدرتی نزدیک به PS4 و Xbox One دارد

2 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نینتندو سوییچ به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ، مدتی هست که زمزمه نزدیک شدن به پایان دوران خود را در اطرافش می‌شنود. این کنسول که تقریبا شش سال از عرضه اولیه آن می‌گذرد، یکی از بهترین عملکردها را از نظر فروش در میان تمامی سخت‌افزارهای تاریخ نینتندو داشته و عناوین بزرگ شرکت نیز همچنان روی آن عرضه می‌شوند. پیرامون جانشین این کنسول، نینتندو گرچه جزئیات خاصی منتشر نکرده، ولی اخیرا اشاره کرده بود که با استفاده از سرویس Nintendo Account قصد دارد انتقال پیوسته و راحتی را برای طرفداران به سخت‌افزار بعدی فراهم کند.

در رابطه با مشخصات فنی سخت‌افزار جایگزین نینتندو سوییچ، همان‌طور که اشاره شد نینتندو هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده، ولی اخیرا نقل قولی از جانب بابی کوتیک رئیس Activision Blizzard منتشر شده که در این رابطه اظهارنظر کرده است. گفتنی است که این نقل قول نیز براساس اسناد ارائه شده به دادگاهی است که درحال حاضر مسئول رسیدگی به پرونده شکایت FTC از مایکروسافت، برای مخالفت با خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت است. با توجه به پیش‌بینی کوتیک، او معتقد است که با توجه به صحبت‌هایی که با نینتندو داشته سخت‌افزار جایگزین سوییچ قرار نیست قدرتی معادل کنسول‌های نسل نهمی PS5 یا Xbox Series X/S داشته باشد، و به نظر می‌رسد که قدرت سخت‌افزاری نزدیک به PS4 و Xbox One داشته باشد. از دیگر صحبت‌های کوتیک که از همین اسناد به دست آمده همچنین می‌توان به این اشاره کرد که او خودش را مسئول عدم پشتیبانی اکتیویژن از سوییچ می‌داند، و اینکه با توجه به فروش بسیار بالا و محبوبیت این پلتفرم، عدم پشتیبانی شرکت یک تصمیم بد از جانب او بوده است.

در اوایل سال جاری میلادی نیز خبرهایی از پیشرفت مناسب در زمینه توسعه کنسول جایگزین نینتندو سوییچ منتشر شده بود. به هر ترتیب هنوز مشخص نیست که این سخت‌افزار چه زمانی معرفی می‌شود و از نظر سخت‌افزاری چه مشخصاتی خواهد داشت، اما گفته شده که بعید است تا قبل از بهار 2024 عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.