نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 06 مرداد 1402
ساعت 09:00

فروش جهانی PS5 از 40 میلیون دستگاه عبور کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی به تازگی در گزارشی از آمار بروز شده مجموع فروش جهانی کنسول PS5 پرده‌برداری، و فاش کرده که تاکنون بیش از 40 میلیون دستگاه به فروش رسیدند. گفتنی است که این آمار حدود دو میلیون واحد بیشتر از آمار قبلی است که مربوط به چهار ماه پیش در اواخر آگوست می‌شد. این کنسول که در اواخر سال 2020 و در دوره همه‌گیری کرونا عرضه خود را شروع کرد، بواسطه مشکلات آن دوره با تامین زنجیره قطعات موردنیاز هم مواجه بود. با توجه به روند عرضه آهسته‌تر در بازارهای جهانی، آمار جدید بسیار جالب‌توجه است؛ درواقع در مقایسه با PS4 که مشکلات مشابهی در دوره عرضه و پس از آن نداشت، آن کنسول تنها دو ماه زودتر به فروش بیش از 40 میلیون رسیده بود. پیرامون موفقیت اخیر PS5، جیم رایان رئیس پلی‌استیشن چنین گفته است:

ما عرضه PlayStation 5 را در نوامبر 2020 شروع کردیم و جهان در آن مقطع در موقعیت عجیب و متفاوتی به نسبت یک سال قبلش یعنی 2019 قرار داشت که ما این کنسول را برای اولین بار تایید کرده بودیم. صرف نظر از چالش‌های بی‌سابقه‌ای که کرونا ایجاد کرد، تیم‌های ما و همکاران و شرکای ما با جدیت بالایی کار را دنبال کردند تا ما به موقع بتوانیم PS5 را عرضه کنیم. ما تا مدت‌ها درگیر مشکلات کرونا و کمبود تجهیزات و زنجیره تامین قطعات بودیم تا اینکه شرایط به پایداری رسید. این باعث شد تا درنهایت نیاز بازار را براساس تقاضا برآورده کنیم. برای چندین ماه پیاپی ما فقط می‌توانستیم از جامعه بازیکنان تشکر کنیم و از آن‌ها بخواهیم برای رفع مشکل تامین کنسول در بازار صبر بیشتری پیشه کنند. در هر صورت حالا وضعیت فرق کرده، بازار به خوبی از موجودی کافی PS5 برخوردار هست و بالاخره تقاضای بالای موجود پاسخ داده می‌شود.

ما با پشتیبانی جامعه طرفداران‌مان حالا به 40 میلیون دستگاه فروش رسیدیدم. از جامعه بازیکنان پلی‌استیشن بسیار ممنون هستیم و اینکه بدون وجود آن‌ها رسیدن به این موفقیت کار غیرممکنی بود.

جدای از آمار بروزشده فروش PS5، سونی اعلام کرده که کتابخانه بازی‌های قابل تجربه روی این کنسول نیز از 2500 بازی عبور کرده است. همچنین بازی بعدی فرست پارتی و بزرگ سونی نیز Marvel’s Spider-Man 2 در اوایل پاییز پیش رو منتشر می‌شود. درباره PS5 همچنین شایعات مختلفی هم وجود دارد که از ساخت مدل اصلاح‌شده و با قابلیت جداسازی و نصب مجدد درایو دیسک نوری، و همچنین مدل قدرتمندتری تحت عنوان PS5 Pro متفاوت است. سونی تاکنون واکنش رسمی به این گزارش‌ها نداشته و باید دید که صحت این شایعات تایید خواهند شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.