نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 10 بهمن 1394
ساعت 00:19

فقط 5 درصد از توسعه دهندگان در حال ساخت بازی برای Wii U هستند

5 از 5

در جریان کنفرانس مربوط به توسعه دهندگان بازی های رایانه ای در سال 2016، بر روی پلتفرم مورد علاقه ی بازی سازان مطالعه ای صورت گرفته که نتایج آن از قرار زیر است.
در این بررسی که بر روی بیشتر از 2000 استودیوی بازی سازی انجام شده است، مشخص گردیده که با وجود گستردگی بسیار زیاد Piracy بر روی کامپیوتر ، با اینحال هنوز PC محبوبترین پلتفرم برای ساخت بازی در بین سازندگان بازی های رایانه میباشد بنحوی که بیشتر از 52 درصد از بازیسازان اعلام کرده اند که در حال ساخت بازی برای PC هستند . البته شایان ذکر است که این مقدار نسبت به سال گذشته افتی 4 درصدی داشته است . بعد از PC تلفن های هوشمند و تبلت ها جزو محبوبترین پلتفرم ها برای ساخت بازی به حساب می آیند . 44 درصد از استودیو های بازی سازی مورد بررسی اعلام کرده اند که در حال حاضر بر روی گیمی برای تلفن های هوشمند کار میکنند که البته این مقدار نیز نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است . اما در بخش کنسول های بازی همانطور که می توانید حدس بزنید PS4 با 27 درصد از کل استودیو های بازی سازی و Xbox One با 23 درصد از کل توسعه دهندگان مقام های اول و دوم را دارا هستند . مقداری که سالانه در حال افزایش است و نسبت به سال قبل یک درصد بیشتر شده است . اما تنها 5 درصد از توسعه دهندگان اعلام کرده اند که در حال ساخت عنوانی برای Wii U هستند که نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش داشته است . از طرفی تنها 2 درصد از استودیو های بازیسازی شرکت کننده در این بررسی برای 3DS بازی میسازند که نسبت به سال گذشته 1 درصد کاهش یافته و در نهایت تنها 1 درصد از توسعه دهندگان در حال ساخت بازی برای کنسول هنوز معرفی نشده ی نینتندو که فعلا با نام NX از آن یاد میشود هستند . البته این مقدار کم در مورد NX در شرایطی که هنوز نینتندو این دستگاه را معرفی نکرده است نمیتواند چیزی را ثابت کند و در آینده باید بیشتر در این باره گفتگو نمود و مطمئنا میتوان گفت که این درصد افزایش خواهد یافت .

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    چون تجربه بازی روی کنسول Wii U رو نداشتم نمیتونم در مورد بازیهاش اظهار نظر کنم، اما مطمئناً هرچقدر تنوع بیشتر باشه و توسعه دهنده ها بازی های با کیفیتی رو روی همه کنسول ها ارائه بدن، به نفع گیمرها خواهد بود؛ چرا که در این صورت بازار صنعت گیم بیشتر از انحصار خارج میشه.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    من موندم چرا این اعضای کمپانی نینتندو هیچ تلاشی نمی کنند :zz: اگه یکم پول بیشتر بزارن وسط کنسول هاشون بازی هایی در حد آنچارتد خواهند داشت :7su

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    خبر بسیار جالبی بود
    با این حساب شاید روزی برسه که تلفن های همراه کنسول های هم نسل خودشون رو حسابی تحت تاثیر قرار بدن

    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    نکته ی مهمش اینجاست که 3DS با همون درصد کم در بررسی قرار گرفته اما از Psvita هیچ خبری نیست :si:

    ‏ali_jp_n از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 102
    تشکر: 152
    تشکرشده: 117
    پروفایل psn: Ali_JP_N
    رتبه لیدربرد psn: 108
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    نکته ی مهمش اینجاست که 3DS با همون درصد کم در بررسی قرار گرفته اما از Psvita هیچ خبری نیست :si:

    وقتی خود سونی بگه که دیگه خودش واسه ویتا بازی نمی سازه و می سپره به شرکت های thrid party، انتظار دیگه ای هم نباید داشت... البته وضع بازی های ویتا توی ژاپن خیلی بهتره و اگه یه سر به استور ژاپن بزنین خودتون می فهمین...

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.