نویسنده: FariD شنبه، 01 اسفند 1394
ساعت 09:22

شرکت ARM: تا آخر سال 2017 گرافیک تلفن های هوشمند به کنسول های نسل هشتم می رسد

4.5 از 5

شرکت ARM، تولید کننده تراشه های الکترونیکی، ادعا کرده است که تا اواخر سال 2017، توان گرافیکی تلفن های هوشمند از توان PS4 و Xbox One فراتر خواهد رفت.

با توجه به این که همین الان هم به لطف آخرین نسل سخت افزارهای گرافیکی موبایل، فناوری تلفن های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت است، آقای نظیر رامدان مدیر اکوسیستم ARM اعلام کرد که تا آخر سال میلادی بعد، تلفن های هوشمند از نظر گرافیکی به نسل کنونی کنسول ها خواهند رسید.

او همچنین این گمان را مطرح کرد که کاربرد فناوری واقعیت مجازی روی دستگاه های موبایل به تلفن های هوشمند اجازه رقابت با کنسول ها را خواهند داد.

او گفت: «چشم انداز ما آن است که واقعیت مجازی موبایل می تواند پتانسیل دستگاه های تلفن همراه را برای گیمرهای جدی و پرمصرف آزاد کند. زمانی خواهد رسید که دستگاه های موبایل از نظر تجربه بازی با کنسول های خانگی و PC برابری خواهند کرد. ما در موبایل ها منابع پردازشی مشابهی با کنسول ها نخواهیم داشت و مدت زمان کارکرد باتری نیز یک معضل خواهد بود، اما تجربه کاربری در آن ها با کنسول ها مشابه خواهد بود. این پیشرفت می تواند یک تغییر بزرگ در صنعت گیمینگ موبایلی باشد».

صرف نظر از این که فناوری موبایل با چه سرعتی می خواهد به کنسول های متداول برسد، بدون تردید کنسول های PS4 و Xbox One ثابت کرده اند که این مدل ها قرار نیست به زودی منسوخ شوند. خصوصاً کنسول شرکت سونی تا همین الان با فروش حدود 40 میلیون نسخه ای از زمان انتشار در نوامبر 2013، فراتر از انتظار ظاهر شده است.

FariD | اخبار | 20/02/2016
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    اصلا امکان نداره این اتفاق بی افته :si: من که باورم نمیشه :grin:

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: hitman- 47
    اصلا امکان نداره این اتفاق بی افته :si: من که باورم نمیشه :grin:

    با سرعت پیشرفتی که گوشی های موبایل داره اصلا دور از انتظار نیست. تا 2 سال دیگه چه بسا کنسول های نسل نهم برسه...

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.