نویسنده: FariD شنبه، 14 فروردين 1395
ساعت 07:42

هدف گذاری فروش ده میلیون نسخه ای Final Fantasy XV فقط یک چشم انداز است

4 از 5

روز گذشته، چندین سایت خبری را درباره آقای Hajime Tabata، کارگردان عنوان Final Fantasy XV، منتشر کردند مبنی بر این که خاطرنشان می کند که کمپانی Square Enix انتظار دارد تعداد 10 میلیون نسخه از این بازی را بفروشد، یا حتی برای این که پروژه این بازی سودآور باشد باید تعداد 10 میلیون نسخه از این بازی فروخته شود.
این خبر خیلی عجیب و غریب بود. درست است که قرار دادن هدف های چالش برانگیز توسط کمپانی 
Square Enix برای خود و توسعه دهندگانش چیز جدیدی نیست، اما فروش 10 میلیون نسخه از یک بازی خیلی زیادی خوشبینانه است. علاوه بر این، حتی اگر در نظر بگیریم که توسعه بازی 10 سال طول کشیده و به دو عنوان ختم شده است، باز هم بودجه ای که نیاز به فروش 10 میلیون نسخه داشته باشد تا سودآور باشد کاملاً غیرواقعی می نماید.
همین قضیه باعث شد که از اعلام این خبر در سایت بازی مگ خودداری کنیم تا این که شفاف سازی غیرقابل اجتنابی در این زمینه انجام شد. این موضوع امروز در سایت Famitsu طی یک پست اعلام گردید.
با توجه به پست مزبور، آقای تاباتا خاطرنشان کرد که فروش 10 میلیون نسخه ای یک هدف داوطلبانه است که تیم توسعه برای خودش قرار داده است. این هدف نه هیچ ربطی به انتظارات فروش واقعی از سوی این کمپانی دارد و نه به سوددهی پروژه.او همچنین تایید کرد که شاید این هدف به صورت غیرواقعی خوشبینانه باشد، اما خاطرنشان کرد که چنین هدف گذاری ای حاکی از آن است که این تیم با این بازی اوج ها را نشانه گرفته است.
لازم بذکر است Final Fantasy XV نهم مهرماه 1395 ( 30 سپتامبر 2016 ) در اروپا و آمریکا عرضه خواهد شد

FariD | اخبار | 02/04/2016
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    ممنون بابت خبر
    خوشبختانه بازخورد طرفداران از جمله اینجانب به این عنوان خوب بوده و به نظر من فروش این عنوان از مرز 10 میلیون هم میگذره زیرا علاوه بر داستان پیچیده ای که داره از یک محیط آزاد نیز بهره می برد :si:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.