نویسنده: FariD پنج شنبه، 27 خرداد 1395
ساعت 09:58

رد درخواست مایکروسافت از سوی سونی

5 از 5

کمپانی سونی در واکنش به دعوت مایکروسافت به اتحاد شبکه های آنلاین PS4 و X1 در برخی بازی ها، پاسخی دلگرم کننده اما غیرقطعی داد.

دوشنبه همین هفته بود که شرکت مایکروسافت به طور عمومی سایر کنسول سازان را دعوت کرد به این که امکانی را فراهم کنند که برای برخی بازی ها، امکان بازی آنلاین در شبکه های مختلف کنسولی فراهم باشد. چنین حرکت بی سابقه ای، در صورت انجام، می تواند پایانی باشد بر بیش از یک دهه جدانشینی PSN و Xbox Live.

شرکت سونی یک روز بعد به این دعوت واکنش نشان داد و طی بیانیه ای که منتشر کرد اعلام کرد که این شرکت به عنوان کنسول ساز پیشرو، کماکان در مورد بازی بین کنسولی روشن فکر است اما از بحث درباره معامله با Xbox Live امتناع کرد.

در بیانیه این کمپانی آمده است: «پلی استیشن بر روی چندین عنوان مختلف از بازی بین کنسولی (بین پلتفرمی) بین کنسول های سونی و PC پشتیبانی کرده است. پیشینه این حرکت به پشتیبانی از بازی بین کنسولی برای بازی Final Fantasy 11 بین PS2 و PC در سال 2002 بر می گردد».

«ما مشتاق مکالمه با هر گونه ناشر یا توسعه دهنده ای که علاقمند به بازی بین پلتفرمی است هستیم». این واکنش سونی پاسخ مستقیمی بود به این که علاقمند به کار با مایکروسافت هست یا نه.

این که چطور باید در این بیانیه متوجه تصمیم سونی به اجتناب از ذکر سایر کنسول سازان شد واضح نیست و معلوم نیست که این بیانیه به معنای آن است که این شرکت هنوز در حال ارزیابی گزینه های خود است یا کاملاً با چنین طرح هایی مخالف است.

در دوشنبه ای که گذشت، مایکروسافت اعلامیه ای جنجالی را بیرون داد مبنی بر این که از بازی بین پلتفرمی بین X1 و Windows 10 و سایر «شبکه های آنلاین چندنفره» پشتیبانی خواهد کرد. این حرکت به طور موثری پلتفرم Xbox Live را طوری باز می کند که بتواند بازیکنان را بر روی سایر شبکه های بازی جای دهد.

اولین بازی X1 که برای بهره بردن از این اتصال بین پلتفرمی معرفی شده است Rocket League خواهد بود. این بازی قرار است به زودی به کاربران X1 و PC امکان بازی آنلاین با یکدیگر را بدهد.

چنین ویژگی ای از پیش در کنسول PS4 وجود داشته است؛ چرا که کاربران PSN همواره امکان برقراری بازی با کاربران واقع در Steam را داشته اند.

اما اکنون مایکروسافت مشخص کرد که این کمپانی می خواهد فاصله بین کنسول خود و سونی را از بین ببرد، و این خواسته خود را تا جایی پیش برد که گفت زمینه این کار را هم به طور کامل فراهم کرده است. در روز دوشنبه، آقای Chris Charla یکی از مدیران توسعه دهنده مستقل این کمپانی گفت:

«ما علاوه بر پشتیبانی از بازی بین پلتفرمی بین X1 و PC برای آن دسته از بازی هایی که از Xbox Live استفاده می کنند، توسعه دهندگان را قادر ساخته ایم که از بازی بین شبکه ای نیز پشتیبانی کنند».

«این به معنای آن است که بازیکنانی که با استفاده از Xbox Live به انجام بازی آنلاین بر روی پلتفرم X1 یا Windows 10 می پردازند قادر خواهند بود با بازیکنان شبکه های آنلاین مولتی پلیر مختلف، شامل سایر شبکه های کنسول ها و PC، به انجام بازی بپردازند».

 

FariD | اخبار | 16/06/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.