نویسنده: م.حافظ سه شنبه، 09 خرداد 1396
ساعت 12:48

اتمام تولید و ارسال PlayStation 3 در ژاپن

5 از 5

تولید و ارسال کنسول PlayStation 3 به بازار در ژاپن به اتمام رسید:

در پی فروش بیش از 80 میلیون دستگاه PlayStation 3 در سراسر دنیا، هم اکنون ارسال این کنسول به بازار، در زادگاه سونی یعنی کشور ژاپن به پایان رسیده است.
این خبر در وبسایت ژاپنی پلی استیشن منتشر شده و پس از آن توسط وبسایت خبری Gematsu ترجمه شده است. این موضوع مربوط به مدل PS3 500 GB می‌باشد. مدل PS3 500 GB تنها مدلی از کنسول PS3 بود که تولید آن در کشور ژاپن ادامه داشت. هم اکنون این خبر نشان می‌دهد که تولید این مدل نیز به اتمام رسیده و دیگر این دستگاه به بازار ارسال نخواهد شد.
کنسول PS3 در ماه نوامبر 2006 در ژاپن، ایالات متحده و مناطق دیگر عرضه گردید. در سال 2014 آقای Scott Rohde رئیس بخش تولید نرم افزاری پلی استیشن در امریکا، اظهار کرد که حتی با وجود عرضه کنسول جدید PlayStation 4 ، مردم همچنان کنسول های PS3 را خریداری می‌کنند. ایشان تأکید کرد تا زمانی که تجارت کنسول PS3 سودمند باشد شرکت سونی باید از این کنسول حمایت کند.
او اظهار کرد فروش کنسول PS2 عقبه‌ بسیار طولانی داشته و حمایت از آن نیز برای مدت زیادی ادامه یافته و حتی بعنوان عامل مؤثری در ایجاد موفقیت PS3 تلقی می‌شده است. در حال حاضر کنسول PS3  تأثیر منفی برای شرکت سونی دارد و بنابراین توقف تولید و ارسال آن در ژاپن چندان تعجب برانگیز نیست؛ و همین اتفاق ممکن است در مناطق دیگر نیز رخ دهد.
در پایان ماه آوریل (اواسط اردیبهشت) شرکت سونی اعلام کرد ارسال کنسول PS4 به بازار به میزان 60 میلیون دستگاه رسیده است. شرکت سونی در حال برنامه ریزی برای ارسال 18 میلیون دستگاه دیگر در سال مالی جاری است. گزارشاتی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد سونی در حال آماده سازی پلی استیشن نسل بعدی برای عرضه در سال 2018 می‌باشد.
 E3 2017 که بکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای صنعت بازی است بزودی در لوس آنجلس برگزار خواهد شد. امیدواریم اطلاعات زیادی بواسطه این مراسم ارائه گردد.

م.حافظ | اخبار | 30/05/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.