نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 02 مهر 1396
ساعت 17:56

Xbox One X در تلویزیون‌های Full HD نیز عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد

5 از 5

برای اجرای بازی‌ها با کیفیت بالا بر روی کنسول Xbox One X حتما به تلویزیون 4K نیاز ندارید چون این کنسول بر روی تلویزیون‌های 1080p نیز عملکرد بسیار خوبی دارد

Xbox One X کنسولی محسوب می‌شود که قرار است بازیهایی با کیفیت 4K را به خانه‌ها بیاورد. اما در حال حاضر تلویزیون‌های 4K هنوز در میان مردم جا نیفتاده‌اند. حال سوال این است، آیا کسی که تلویزیون 4K ندارد نیز می‌تواند با خرید Xbox One X  تغییری در کیفیت بازیها مشاهده کند؟ بر اساس گفته‌های مایکروسافت پاسخ این سوال مثبت است. قرار است در کیفیت بازی‌ها پیشرفت‌های متعددی رخ دهد که فراتر از تغییر در رزولوشن بازی‌هاست.

مایکروسافت اخیرا پروژه‌ای با نام برنامه‌ی پیشرفته‌ی Xbox One X تنظیم کرده که چارچوب آن مشخص شده است.اساسا این عبارت شامل تمام برنامه‌هایی می‌شوند که برای ارتقاء کیفیت بازی‌ها توسط توسعه دهندگان اجرا می‌شود. این برنامه‌ها میتوانند شامل: رزولوشن 4K، ارتقا یافتن بافت‌ها، بالاتر رفتن فریم‌ریت و بقیه‌ی پیشرفت‌‌ها باشد.

همانطور که توسط مایکروسافت توضیح داده شد، اصلاح پیشرفته شامل همه‌چیز می‌شود. این بدان معناست که بازی فقط بر روی نمایشگرهای 4K بهتر اجرا نخواهد شد بلکهنسبت به یک Xbox One معمولی، بر روی یک نمایشگر 1080p نیز عملکرد بهتری ارائه می‌کند. برای آنهایی که هنوز از یک نمایشگر 1080p استفاده می‌کنند، Xbox One X از قابلیتی به نام Supersampling استفاده می‌کند تا مقیاس یک تصویر 4K را برای نمایش بر روی یک تلویزیون HD کاهش دهد.

نتیجه‌ این است، آنهایی که Xbox One X خریده‌اند و یک نمایشگر 1080p دارند از مزایایی مانند بافت‌های بهتر، فریم‌ریت بالاتر و کیفیت تصویری بهتری نسبت به مالکان Xbox One و Xbox One S برخوردار خواهند بود. مایکروسافت ادعا می‌کند بسته به نحوه‌ی ساخت عناوین توسط توسعه دهندگان، کیفیت بصری بازی‌ها بر روی کنسول‌های جدیدش بالاتر خواهد بود. حتی بازی‌هایی که برای Xbox One X ارتقا نیافته باشند.

هدف مایکروسافت این است که بازی‌ها توسط Xbox One X در بالاترین حد توانشان اجرا شوند. این کنسول در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) عرضه خواهد شد و هم اکنون برای پیش‌خرید در دسترس است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.