نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 29 مهر 1396
ساعت 18:57

افت شدید در تعداد بازیکنان فعال Destiny 2

0 از 5

تعداد بازیکنان عنوان Destiny 2 از تاریخ عرضه‌ی بازی تا به امروز حدود ۲ میلیون افت داشته است

زمانی که بازی Destiny 2 در ماه گذشته عرضه شد، تعداد بازیکنان فعالش تا تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) به عدد ۳.۵ میلیون نفر رسید. از آن تاریخ و ظرف ۳۰ روز اخیر، تعداد بازیکنان Destiny 2 حدودا به اندازه‌ی ۲ میلیون کاربر کاهش یافته است. بیش از ۴۰۰،۰۰۰ نفر در دو روز اخیر از بازی دست کشیدند. Destiny 2 هم اکنون برای PC و از طریق Battle.net در‌مرحله‌ی pre-load  قرار دارد و در تاریخ ۲۴ اکتبر (سه شنبه ۲ آبان) برای این پلتفرم عرضه خواهد شد، با این وجود ناامید کننده است که چنین بازی محبوبی با افت شدید در تعداد بازیکنانش موجه شده است.

زمانی که بازی در اوایل ماه سپتامبر عرضه شد، تعداد بازیکنان بر روی کنسول‌های Xbox One و PS4 سریعا به عدد ۳.۳ میلیون نفر افزایش یافت و در روز ۱۷ سپتامبر به این عدد به اوج خودش یعنی ۳.۵ میلیون نفر رسید. این عدد شامل بازیکنان هر دو بخش PVP و PVE می‌شود. این تعداد بازیکنان از آن تاریخ تا به امروز به طور پیوسته کاهش یافته است. تنها در دو روز اخیر Destiny 2 ۴۰۰،۰۰۰ بازیکن را از دست داد. دو روز پیش و در تاریخ ۱۹ اکتبر این عدد به ۱.۵ میلیون کاربر کاهش یافت. این یعنی ۲ میلیون بازیکن کمتر نسبت به یک ماه پیش.

اگر این آمار را با Destiny 1 مقایسه کنیم، یک ماه پس از لانچ بازی در سپتامبر و در تاریخ ۱۴ اکتبر بازی ۳.۲ میلیون کاربر داشت که این عدد تا مدتی ثابت ماند. در نظر داشته باشید که در آن زمان Destiny یک فرنچایز کاملا جدید بود که اکتیویژن و بانجی در زمینه تبلیغاتش کاملا شکست خورده بودند و به همین دلیل تا قبل از عرضه‌ی بازی انتقادات بسیاری به این دو وارد شد تا اینکه بازی عرضه شد و محتوای آن همگان را خیره کرد. اما اکنون که همه می‌دانند Destiny 2 چیست و بازی نسبت به نسخه‌ی اول بهینه تر است نباید به این سرعت مخاطبانش را از دست بدهد. با عرضه‌ی این عنوان برای PC احتمالا تعداد بازیکنان فعال نیز با افزایش مواجه شود. 

با توجه به اینکه Destiny 2 عنوانی با هدف جذب و حفظ بازیکنان برای مدت زمان طولانی است، از دست دادن تعداد کاربران آن هم به این میزان بسیار شوکه کننده محسوب می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.