نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 02 آبان 1396
ساعت 14:40

افشاگری کارمند سابق BioWare پیرامون سیاست‌های EA

5 از 5

کارمند سابق استودیوی BioWare معتقد است EA به خواسته‌های بازیکنان اهمیتی نمی‌دهد 

طراح گیم‌پلی بازی Mass Effect: Andromeda، مانویر هایر در یک پادکست اطلاعات جالبی پیرامون سیاست‌های EA افشا کرده است. با توجه به اینکه وی کارمند سابق BioWare است، اطلاعات زیادی درباره‌ی اولویت‌های این کمپانی در دست دارد.

هایر که اکنون به عنوان یک بازیساز مستقل فعالیت می‌کند، از سیاست‌های EA و مدارک مالی آن پرده برداشته است. همانطور که بسیاری از شما مطلع هستید، اخیرا این ناشر بزرگ استودیوی Visceral Games را تعطیل کرد، این استودیو سازنده‌ی عناوینی چون Dead Space و Battlefield: Hardline بود که تحسین منتقدان را به همراه داشتند. همچنین تا قبل از بسته شدن استودیو اعضای آن مشغول کار بر روی یک پروژه در قالب جهان Star Wars بودند که سبکی مشابه آنچارتد داشت. حال طرفداران بازی‌های تک‌نفره نگران آینده‌ی این بازی ناتمام هستند و شاید مجبور شوند عنوان دیگری را جایگزین آن کنند. بر طبق اطلاعات هایر، احتمالا در برنامه‌های آینده‌ی کمپانی EA خبری از عناوین خطی نخواهد بود. بخشی از صحبت‌های هایر بدین صورت است:

آن‌ها (EA) در بین خودشان نقشه‌هایی دارند. قصد دارند بازی‌های جهان‌ باز بیشتری بسازند. دلیلش این است که بازیکنان در این بازیها پول بیشتری خرج می‌کنند و بدین ترتیب خود EA نیز درآمد بیشتری کسب می‌کند. آنها مدام با خودشان می‌گویند "باید کاری کنیم که بازیکنان مجبور شوند دوباره به بازی برگردند." فکر می‌کنید چرا میخواهند چنین اتفاقی رخ دهد؟ دلیلش پرداخت‌های درون-برنامه‌ای است. مانند خرید بسته‌ها کارت (Card Packs) در بازیهای Mass Effect، در بخش چند‌نفره. ما بسته‌های کارت را به این خاطر به بازی Mass Effect 3 اضافه کردیم تا بازیکن‌ها مجبور شوند دائما به بازی برگردند بجای اینکه ۶۰ الی ۱۰۰ ساعت فقط به تجربه‌ی بازی و ماموریت‌ها بپردازند.

هایر اینطور ادامه داد: 

 مشکل این است که برای بازیهایمان بودجه‌هایی بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار در نظر میگیریم اما از این بودجه مقدار مناسبی صرف بازیهای تک‌نفره‌ی خطی نمی‌شود. اما دلیل این کار چیست؟ پاسخ این است که EA و در کل ناشران بزرگ فقط به بازگشت سرمایه‌گذاریشان اهمیت می‌دهند. آنها واقعا به خواسته‌های بازیکنان اهمیت نمی‌دهند، آنچه که برایشان اهمیت دارد چیزهایی هستند که بازیکنان حاضرند برایشان پول بدهند. 

هایر حتی از این فراتر می‌رود و درباره‌ی تاثیر پرداخت‌های درون-برنامه‌ای، از زمان پیاده‌سازی این سیاست در بازی Mass Effect 3 صحبت میکند. اینطور که به نظر می‌رسد در مجموع هیچ شانسی وجود ندارد که در آینده EA عنوانی عرضه کند و در آن پرداخت درون-برنامه‌ای وجود نداشته باشد. 

هایر در ادامه گفت:

چند روز پیش خبری خواندم مبنی بر اینکه یک بازیکن مبلغ ۱۵هزار دلار برای کارت‌های بخش چند‌نفره‌ی Mass Effect خرج کرده است. حال BioWare مشغول کار بر روی یک فرنچایز جدید یعنی Anthem است. این بازی شبیه ساخته‌های قبلی BioWare نیست. وقتی که شما چنین چیزی از BioWare که EA مالکش است را می‌بینید، وقتی می‌بینید که استودیوی Visceral بسته می‌شود، همه‌ی اینها به این معنی است که دوران بازیهای تک‌نفره‌ی بزرگ در EA تمام شده.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.