نویسنده: پدرام پورامامعلی چهارشنبه، 17 آبان 1396
ساعت 17:22

جزییات گزارش مالی Take-Two: فروش 85 میلیونی GTA V

0 از 5

بازی جهان باز Rockstar یعنی GTA V در عرضه‌ی جهانی خود رکورد جدیدی بر جای گذاشته و با کنار زدن Wii Sports موفق به فروش 85 میلیون نسخه شده است

Take-Two دیروز گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی اخیر (که در 30 سپتامبر به پایان رسید) را منتشر کرد. در این گزارش نام Grand Theft Auto V به چشم میخورد. به نطر میرسد که رکورد شکنی‌هایی GTA V کماکان ادامه دارد. این بازی جهان باز اکشن از زمان عرضه‌اش در سپتامبر 2013 تا به امروز، به طرز شگفت‌انگیزی 85 میلیون نسخه عرضه کرده است. این عدد از 80 میلیونی که Take-Two در ماه مه (خرداد) اعلام کرده بود بیشتر است.

Take-Two گفته است که اکنون GTA V در میان تمام پلتفرم‌ها تبدیل به پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ آمریکا شده است. این بازی، عنوان Wii Sports که فروش 82.83 میلیون واحد در سراسر جهان داشت را پشت سر گذاشت. قابل ذکر است که Wii Sports به همراه کنسول Wii فروخته میشد اما GTA V به تنهایی عرضه میشود.

GTA Online هم آمار خوبی از خود برجای گذاشته است. Take-Two گفته است که این بازی از لحاظ درآمدزایی بهترین سه ماهه‌ی خود تا بدین جای کار را تجربه کرده است. هرچند آنها از ارائه‌ی آمار دقیق خودداری کردند.

به طور کلی، درآمد Take-Two در این سه ماهه 443.6 میلیون دلار بوده است. این در حالیست که این کمپانی سال قبل در دوره‌ی مشابه 420.2 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود. همچنین قابل ذکر است که درآمد Take-Two از طریق "هزینه‌های جانبی انجام شده توسط مصرف کنندگان" که خود شامل ارز مجازی، DLC و پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شود، 66 درصد افزایش یافته است. در این دوره‌ی سه ماهه، 48 درصد از درآمد کلی Take-Two از طریق همین هزینه‌های جانبی مصرف کنندگان تامین شده است. در همین زمینه، Take-Two لیستی از بازیهایی که کاربران در آنها بیشترین هزینه را می‌کنند تهیه کرده است. در صدر این لیست نام‌هایی چون NBA 2K17، GTA Online، GTA V، WWE SuperCard، WWE 2K17 و XCOM 2 به چشم می‌خورند.

Take-Two اعلام کرد که عنوان NBA 2K18 لانچ بسیار موفقی را تجربه کرد. این بازی از زمان عرضه موفق به فروش بیش از 6 میلیون نسخه شده است. این آمار در مقایسه با NBA 2K17 بیست درصد افزیش داشت. هزینه‌های کاربران در این بازی 57 درصد رشد داشته است. همچنین Take-Two اعلام کرده است که از عملکرد NBA 2K18 بر روی کنسول سوییچ بسیار خشنود است. آنها انتظار دارند که NBA 2K18 پرفروش ترین بازی ورزشی Take-Two شود.

در این گزارش Take-Two مشخص کرد که عنوان L.A Noire به میزان فروش 7.5 میلیون نسخه دست یافته است. L.A Noire در انتهای همین ماه برای Xbox One، PlayStation 4 و Nintendo Switch عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی مخصوص واقعیت مجازی این بازی نیز در راه است.

درآمد حاصل از عرضه‌ی محتوای دیجیتال نیز به 302.9 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با همین دوره در سال قبل، 31 درصد افزایش یافته است (از 230.8 میلیون دلار). درآمد خالص حاصل از محتوای دیجیتال، 68 درصد از درآمد کل Take-Two (443.6 میلیون دلار) را تشکیل می‌دهد. عناوینی که در دستیابی به این رقم نقش مهمی داشتند عبارتند از: NBA 2K17، GTA Online، GTA V، XCOM 2 و WWE SuperCard.

فروش عناوین قدیمی‌تر تاثیر بسزایی در دستیابی به این آمار و ارقام داشتند. 310.5 میلیون دلار درآمد حاصل از فروش بازیهایی چون GTA و NBA 2K نصیب Take-Two شده است.

همچنین Take-Two در این سه ماهه حدود 2.7 میلیون دلار ضرر کرده است. این عدد برای همین دوره در سال گذشته 36.4 میلیون دلار بود.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که این روند ادامه خواهد داشت. سود خالص حاصل از GTA V هر سال بیشتر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.