نویسنده: پدرام پورامامعلی جمعه، 22 دی 1396
ساعت 20:22

Activision تنها مرکز توزیع خود در آمریکا را تعطیل کرد

0 از 5

 کمپانی Activision تنها مرکز توزیع بازی‌های خود در ایالات متحده‌ی آمریکا را تعطیل کرد

توسعه‌ی روز افزون صنعت بازیهای ویدیویی انکارناپذیر است. در عین حال هر تکاملی، تغییرات بزرگی نیز به همراه دارد. یکی از این تغییرات بسته شدن مراکز توزیع و پخش بازی‌های فیزیکی است. امروز، اکتیویژن رسما اعلام کرد تنها مرکز فروش این کمپانی در کشور ایالات متحده‌ی آمریکا به کار خود پایان داد.

بالاخره همه چیز رسمی شد. شروع عصر بازی‌های دیجیتالی جلوه‌ی دیگری از قدرت خود را به نمایش گذاشت. یکی از بزرگترین کمپانی‌های صنعت بازی‎‌های ویدیویی دیگر قادر نیست که درهای تنها مرکز توزیع خود را بر روی مشتریان باز نگه دارد. بازی‌های دیجیتالی نه تنها محبوب‌تر هستند بلکه دسترسی به آن‌ها نیز راحت‌تر است.؛ تاثیر آن‌ها بر روی صنعت بازی‌های ویدیویی شگرف و انکار ناپذیر است. بسیاری از این آثار مثبت شمرده می‌شوند هرچند که در این میان، با ظهور عصر بازیهای دیجیتال نتایجی منفی نیز به بار خواهد آمد؛ یکی از این نتایجِ زیان‌بار کاهش فرصت‌های شغلی است.

در حال حاضر و با توجه به وضعیت صنعت بازی‌های ویدیویی، مخاطبان ترجیح می‌دهند که عناوین را به صورت دیجیتالی تهیه کنند و کمتر از قبل به مراکز خرید مراجه می‌نمایند. در چنین شرایطی، کمپانی‌های بزرگ هزینه‌های لازم برای یک مرکز فروش را ضروری نمی‌دانند. با کاهش تقاضا برای بازی‌های فیزیکی، فرصت‌های شغلی همچون نیاز به افراد برای بسته بندی و ... کاهش پیدا می‌کند. اکتیویژن در مصاحبه با MarketWatch گفته است بسته شدن مرکز توزیعش در تاریخ 5 ژانویه (واقع در فرنسو، کالیفرنیا) به دانلود دیجیتال بازی‌ها ربطی ندارد. اما تحلیلگر دنیای بازی‌های ویدیویی، مایکل اولسن با اکتیویژن هم عقیده نیست:

برای من و بسیاری دیگر کاملا واضح است که بازی‌های دیجیتال آینده‌ی «کنسول گیمینگ» را رقم خواهند خواهند زد و بازار عناوین فیزیکی منسوخ خواهد شد. البته نمی‌توان برای آن تاریخ دقیقی تعیین کرد. همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که در مسیر دیجیتالی شدن تمام بازیهای خریداری شده توسط کاربران، محتوای اضافیِ دیجیتال نیز گسترش خواهد یافت؛ این به نوبه‌ی خود موجب افزایش سود کمپانی‌ها و بیشتر شدن حجم محتوای تولید شده نیز می‌گردد.

اگر می‌خواهید درباره‌ی مرکز فروش اکتیویژن در فرسنوی کالفرنیا بیشتر بدانید؛ باید بگوییم در این فروشگاه انواع محصولات از برندهای: بلیزارد همچون World of Warcraft و همچنین فرنچایز Call of Duty به فروش می‌رسید. با توجه به اینکه بازی‌های مذکور از نظر دیجیتالی نیز فروش خوبی را تجربه می‌کنند، مخالفت با دیدگاه اولسون بسیار سخت است.

پیش بینی شده است که تعطیل شدن این مرکز توزیع، تاثیری بر روی فروش کلی بازی‌های Activision نخواهد داشت. همچنین در گزارشی ذکر شده که در پی بسته شدن این فروشگاه حدودا 50 کارمند شغل خود را از دست داده‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.