نویسنده: پدرام پورامامعلی چهارشنبه، 18 بهمن 1396
ساعت 12:11

آپدیت نرم‌افزاری 5.50 به همراه ویژگی‌های جدیدی برای PS4 در راه است

5 از 5

جزییات آپدیت نرم‌افزاری نسخه‌ی 5.50 برای کنسول PS4 منتشر شد

روز گذشته سونی اطلاعاتی پیرامون بروزرسان نسخه‌ی 5.50 برای سیستم نرم‌افزاری کنسول PS4 منتشر کرد. نسخه‌ی بتای این آپدیت که با اسم رمز KEIJI شناخته می‌شود، در دسترس کسانی که برای آن ثبت نام کرده و انتخاب شده بودند قرار گرفته است. این بروزرسانی رابط کاربری بخش Library را ارتقا داده است و همچنین در آن Quick Menu نیز دچار تغییراتی شده. آپدیت KEIJI برای اولین بار از قابلیت Play Time Management رونمایی می‌کند. جزییات بیشتر را در ادامه مرور خواهیم کرد.

همانطور که گفتیم رابط کاربری منوی Library ارتقا پیدا کرده است. دو گزینه‌ی جدیدی به این بخش اضافه شده؛ یکی به نام This PS4 و دیگری که اسم اکانت و آواتار مربوط به آن را نمایش می‌دهد. از طریق این دو منوی جدید، کاربر قادر است ببیند: چه برنامه‌هایی که بر روی کنسول نصب شده‌اند، برنامه‌های مختلف توسط کدام اکانت در کنسول خریداری شده‌اند و این که کدام بازی‌های متعلق به سرویس عناوین رایگان PS Plus هستند. همچنین اگر اشتراک PlayStation Plus کاربر نیز تمام شده باشد، علامتی شامل نشان PlayStation Plus و یک قفل در کنار بازی‌های رایگان ظاهر خواهد شد؛ بدان معنا که تا زمان تمدید اشتراک قادر به انجام آن بازی نخواهید بود.

همچنین قابلیت دیگری به نام Hide Apps در بخش Library نیز ایجاد شده است که با استفاده از آن می‌توان انواع محصولات خریداری شده‌ای که دیگر به کار نمی‌آیند؛ مثلا نسخه‌های بتا یا دموها را پنهان کرد.

قابلیت کاملا جدید دیگری نیز از طریق آپدیت 5.50 به PS4 اضافه خواهد شد. Play Time Management به والدین اجاز می‌دهد که زمان بازی فرزندان خود را محدود نمایند. با استفاده از این قابلیت می‌توان میزان زمانی که بچه برای بازی کردن صرف می‌کند را تعیین کرد و یا این که بچه در چه بازه‌ی زمانی از روز مجاز است به بازی کردن بپردازد.

ارتقای Quick Menu، حذف پیام‌های اطلاع‌رسان (Notifications) قدیمی، شخصی‌سازی صفحات مخصوص هر تیم در تورنومنت‌ها و انتقال تصاویر از طریق USB برای استفاده به عنوان تصویر پس‌زمینه از دیگر ویژگی‌های آپدیت 5.50 خواهند بود.

خبر خوب برای مالکان PS4 Pro این است که پس از بروزرسان KEIJI قادرند با استفاده از Supersampling Mode از توانایی‌های بصری کنسول قدرتمندشان لذت ببرند بدون اینکه مجبور باشند از یک نمایشگر 4K استفاده کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.