نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 29 فروردين 1397
ساعت 15:00

احتمالا Call of Duty: Black Ops 4 فاقد کمپین تک نفره داستانی است

5 از 5

براساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد بخش کمپین تک نفره از بازی Call of Duty: Black Ops 4 حذف شده است. با بازی‌مگ همراه باشید.

در جدیدترین اخبار بازی و براساس اطلاعاتی که توسط منابع مطلع فاش شده است، به نظر می‌رسد جدیدترین بازی سری ندای وظیفه یعنی Call of Duty: Black Ops 4، فاقد کمپین تک‌نفره داستانی خواهد بود. با توجه به این گزارش، به نظر می‌رسد که بازی بلک آپس ۴، به اولین بازی این سری تبدیل شود که فاقد کمپین استاندارد است.

زمانی که خبرنگاران درباره این شایعه نظر اکتیویژن را جویا شدند، این شرکت گفته است که آن‌ها درباره شایعات و گمانه‌زنی‌ها نظر نمی‌دهند؛ و درحال حاضر مشتاق رونمایی از بازی Black Ops 4 در تاریخ ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) هستند.

منبعی که این اطلاعات را فاش کرده، ادعا کرده که نسبت به پروسه ساخت بازی مطلع است و نخواسته تا هویتش شود. او در این رابطه گفته که با نزدیک شدن تاریخ انتشار بازی، مشخص شد که بخش کمپین تک‌نفره تکمیل نخواهد شد. منبعی نیز به این نکته اشاره کرده که استودیو Treyarch از آن موقع مشغول گسترش بخش چندنفره و خصوصا حالت پرطرفدار زامبی‌ها شده است. به گفته این منبع، استودیو روی حالت‌های مشارکتی و Co-Op به جای کمپین تک‌نفره تاکید دارد. همچنین شایعات دیگری نیز در این رابطه توسط کوتاکو منتشر شده که بازی بلک آپس ۴، از یک بخش بتل رویال نیز برخوردار خواهد بود.

اولین بازی Call of Duty که در سال ۲۰۰۳ ساخته شد، به خاطر کمپین تک‌نفره خود مورد تحسین گسترده قرار گفت. اینفینیتی وارد، در آن دوره با بهره‌گیری از قدرت سخت‌افزاری ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3، یک بازی سینماتیک، خطی و با ماموریت‌هایی سرراست را عرضه کرد که از هر نظر بالاتر از بقیه آثار اول شخص شوتر در آن دوره بود. همچنین یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین و شاید بدنام‌ترین مراحل کمپین تک‌نفره نیز می‌تواند مرحله «No Russian» در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 باشد که در آن باید به شهروندان عادی فرودگاه تیراندازی می‌شد.

Call of Duty Modern Warfare 2

اینک که این سری با عرضه سالانه خود محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، همین شرایط برای حالت‌های چندنفره این بازی‌ها نیز صادق است. با حمایت اکتیویژن، سری Call of Duty حالا یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین بازی‌های eSport در جشنواره‌ها و فستیوال‌های بزرگ است. همچنین اکتیویژن برای بازیکنان PC امکان دریافت مجزای حالت تک نفره داستانی و بخش چندنفره را نیز فراهم کرده است.

سری بلک آپس از اولین شماره در سال ۲۰۱۰، توسط استودیو Treyarch توسعه داده می‌شود که البته، مثل دیگر بازی‌ها از کمک سایر استودیوهای سازنده این سری، همچون اینفینیتی وارد، اسلج‌همر گیمز، ریون گیمز و Certain Affinity نیز استفاده شده است. سری بلک آپس عمدتا به خاطر بخش داستانی مورد استقبال قرار گرفته است. این داستان که در طول بازی‌ها، از دهه ۱۹۶۰ تا ۲۰۶۰ را در بر می‌گیرد، تم‌ها و فضاهایی از جنگ سرد تا آینده نه چندان دور و مملو از تکنولوژی را وارد بازی‌هایش کرده است. با عرضه بازی بلک آپس 4، این بازی به طولانی‌ترین و مداوم‌ترین «سری زیرمجموعه» در سری بازی‌های ندای وظیفه تبدیل خواهد شد و بالاتر از مجموعه سه‌گانه Modern Warfare قرار می‌گیرد.

نکته دیگر، در باره شعار بازی Black Ops 4 یعنی «آنچه که می‌دانی را فراموش کن» است، که از یک طرف می‌تواند یادآور شیفتگی این سری به کنترل ذهن باشد و از طرف دیگر، شاید این پیغام را به این شکل باید تفسیر کرد که طرفداران باید در آنچه که فکر می‌کردند یک کال آو دیوتی را کامل می‌کند تجدید نظر کنند.

در صورتی که شایعه حذف بخش تک‌نفره واقعیت داشته باشد، باز هم اکتیویژن امسال یک کمپین تک نفره برای عرضه خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، این شرکت قرار است نسخه ریمستر شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 را عرضه کند که به نظر این بازی، فاقد بخش‌های چندنفره از بازی اصلی‌اش خواهد بود. همچنین طبق برنامه قبلی، بازی Black Ops 4 قرار است در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۱۳۹۷) برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC منتشر خواهد شد.

 
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 38
    تشکر: 31
    تشکرشده: 29
    کنسول‌های بازی:

    ممنون که مطلب رو مطالعه کردید
    در مورد بخش آخر، نه اولین بازی کال آو دیوتی برای هیچ پلتفرم نسل ششمی نیومد. و برای PC منتشر شد. بعد نسخه مخصوص برای نسل هفتمی‌ها اومد

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1396
    نظرها: 38
    تشکر: 19
    تشکرشده: 40
    کنسول‌های بازی:

    من واقعا نمیفهمم چرا میخوان مادرن ۲ رو بدون بخش چند نفره عرضه کنن :sl: کلی فانتزی کردیم که چقدر عالی میشد بجای مدرن ۱ ، مدرن ۲ و ۳ رو ریمیک میکردن. حالا که خواهش و تمنامون با نتیجه رسیده ، می خوان مولتی پلیرش رو حذف کنن. واقعا این طرز فکر اکتیویژن از کجا امده خدا میدونه :amaz:
    در مورد حذف بخش تک نفره، خیلی دور از انتظار نبود. میتونم روی این موضوع شرط ببندم که ۸۰ درصد از کاربرای بخش مولتی پلیر کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم اصلا بخش تک نفره رو بازی نکردن یا اگر بازی کردن تمامش نکردن و این در حالیه که ممکنه ۲۰۰ ساعت بخش مالتی پلیرش رو بازی کرده باشن. هیچوقت این شفاف سازی بلیزنسکی رو فراموش نمی کنم که گفت بیشتر از ۷۰ درصد از هزینه ی تولید بازی صرف ساخت بخش تک نفره میشه :confused: وقتی یک بازی بر اساس بخش چند نفره ی اون شناخته میشه و زنده اس، چرا نباید بودجه ی اصلی برای اینبخش باشه تا نتیجه ی کار بهتر بشه ؟
    موضوع اخر اینکه ببخشید مگه اولین نسخه از کال اف دیوتی برای نسل ششم عرضه نشده بود ؟ فکر میکنم پلتفرم پایه ps2 و xbox و کامپیوتر بودن بعد یک نسخه ی ریمستر اچ دی برای ایکس باکس ۳۶۰ بصورت دیجیتالی پورت شد

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.