نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 30 فروردين 1397
ساعت 10:40

سری PES لایسنس رسمی چمپیونز لیگ را از دست می‌دهد

5 از 5

مدت زمان قرارداد همکاری و لایسنس‌های استفاده UEFA با کونامی به زودی به پایان خواهد رسید. با بازی‌مگ همراه باشید.

در جدیدترین اخبار بازی، با توجه به نزدیک شدن موعد پایان قرارداد میان کونامی و یوفا، سری بازی‌های Pro Evolution Soccer پس از ۱۰ سال، حق استفاده محتوای انحصاری چمپیونز لیگ اروپا را از دست خواهد داد. به گفته کونامی، این قرارداد پس از برگزاری فینال امسال در شهر کیف به اتمام خواهد رسید.

بخش لیگ قهرمانان اروپا، اولین بار در بازی Pro Evolution Soccer 2009 ظاهر شد که البته این بازی، در سال ۲۰۰۸ عرضه شده بود. پس از آن، کونامی اقدام به اضافه کردن لایسنس‌های مرتبط با لیگ اروپا و سوپرکاپ یوفا را نیز به بازی‌های سری PES کرده بود. این روند تا جدیدترین بازی این سری یعنی PES 2018 نیز دنبال می‌شد.

قبلا در سال ۲۰۱۵ نیز کونامی یک بار اعلام کرد که با یوفا، به توافقی رسیده که لایسنس استفاده از محتوای چمپیونزلیگ، لیگ اروپا و سوپرکاپ یوفا را برای سه سال دیگر نیز تمدید کند. این تاریخ براساس توافق قبلی که وجود داشت تا سال ۲۰۱۹ اعتبار داشته و با توجه به این اخبار، به نظر می‌رسد که این مدت تمدید قرارداد زمانی کوتاه بوده است.

به طور حتم این خبر بسیار بدی برای سری PES است؛ سری بازی‌های شبیه‌ساز فوتبالی که همین حالا هم از ضعف‌های عمده‌ای از حیث دراختیار داشتن لایسنس‌های قابل استفاده فوتبالی، خصوصا دربرابر رقیب ثروتمندش یعنی سری FIFA رنج می‌برد. کونامی در این سال‌ها، سعی زیادی کرد تا پا به پای رقیب قدرتمندش جلو بیاید، و لایسنس‌های جداگانه‌ای برای استفاده از لوگو و کیت‌های باشگاه‌هایی مثل بارسلونا و لیورپول، فولهام و آرسنال در سری PES تهیه کند. اما این قابل چشم‌پوشی نیست که این سری هنوز هم از اسامی و لوگوهای ساختگی تیم‌ها، مثل «من بلو» برای «منچستر سیتی» یا «من رد» برای «منچستر یونایتد»و بسیاری موارد مشابه مثل «لندن اف‌سی» برای «چلسی» استفاده می‌کند.

در این بین شاید صحبت‌های جوناس لایگارد، مدیر ارشد توسعه تجاری و برند کونامی بتواند اندکی امیدبخش باشد:

لایسنس یوفا چمپیونز لیگ به ما یک ابزار و پلتفرم برای ساخت تجربه‌هایی منحصربه فرد داده است که به طرفداران فوتبال در هر جای جهان، امکان لذت بردن و بازی کردن این رویداد را به آن‌ها می‌دهد. با این حال امسال، ما قرار است تمرکزمان را به جاهای دیگری منتقل کنیم. ما به دنبال پیدا کردن روش‌های جایگزین برای همکاری میان کونامی و یوفا خواهیم بود، و رابطه ما با آن‌ها مستحکم باقی خواهد ماند.

در رابطه با پایان این قرارداد میان یوفا و کونامی، هیچ یک از این دو توضیحات بیشتری ارائه نکردند. ولی شاید از دید کونامی، تمدید لایسنس چمپیونز لیگ بسیار پرهزینه به نظر برسد و از سوی دیگر، یوفا بدون شک مشتری دیگری به نام EA Sport خواهد داشت که مشکلی برای هزینه‌های بیشتر نخواهد داشت.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1396
    نظرها: 33
    تشکر: 10
    تشکرشده: 40
    کنسول‌های بازی:

    سلام و خدا قوت
    ایبابا هی از سر و ته بازی pes دارن میزنن.
    دیگه اگه چمپیونز لیگ یا سوپر کاپ هم از این بازی حذف بشه، کلی از طرفدارای این بازی ریزش می کنن و چون جذاب ترین بخش بازی pes چمپیونز لیگ و سوپر کاپ اروپا و لیگ قهرمانی یوفا هست البته بعد از بخش My Club و Master League بازیکنهای pes همه به سمت FIFA خواهند رفت. البته به استثنای طرفدارهای قدیمی این بازی مثل خود بنده که هرگز و هرگز فیفا باز نخواهم شد.
    تازه اگر UCL و سوپر کاپ اروپا و لیگ یوقهرمانی یوفا از سری بازیهای pes حذف بشه قطعن بخشهای MASTER LEAGUE و MY CLUB هم تحت الشعاع قرار میگیرن، چون برخی از آپدیتها و تورنومنتهای هفتگیه my club از چمپینز لیگ هستند و اینکه بخش Master League که شبیه ساز یک فصل کامل از یک لیگ و تیمها هست هم طبیعتن چمپینز لیگ و سوپر کاپ درش گنجونده شده و مثلن اگر کسی بخواد با تیمهایی مثله بارسا، بایرن مونیخ یا ریال بازی کنه از این بخشها یا محرومه و یا مثله روال قبل باید با لوگو یا اسمهای عجیب و غریب وارد این لیگ بشه که اصلن هم جذاب نبوده و نمیتونه باشه.
    تمامی pes بازها بعد از انتشار آخرین نسخه از این سری بازی (pes2018) با گرافیک و گیم پلی خوبی که از این نسخه روبرو شدیم بسیار امیدوار بودیم که حتی با وجود نداشتن لایسنس برخی تیمها یا لیگها که اون هم به لطف پچهای موجود تا حدودی برطرف میشد و وجود معایبی نه چندان پر اهمیت میتونیم منتظر انتشار یک نسخه ی شیک و مجلسی pes19 باشیم.
    اما با این خبر کمی امیدهامون کمرنگ شد که امیدوارم تا مدت باقیمانده تا تاریخ عرضه ی pes19 تمامی این مشکلات برطرف بشه و ما pes بازها هم از این شبیه ساز بسیار قدرتمند فوتبال مثله همیشه لذت ببریم.
    ...
    ...
    ...
    پ.ن: در بالا به وجود فایل پچ اشاره کردم و اینکه دیگه هیچ وقت نسخه ی جدیدی از این پچ رو منتشر نکردین :TT:

    ‏مهمان و ‏reza maleki از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.