نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 03 ارديبهشت 1397
ساعت 10:15

کنترلرهای نوع مکا برای PS4 رونمایی شدند

0 از 5

به بهانه عرضه بازی Border Break، یک شرکت ژاپنی اقدام به طراحی کنترلرهای مخصوصی برای پلی‌استیشن 4 کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ، یک تولیدکننده محلی ژاپنی به نام Hori، اخیرا یک مدل ویژه‌ای از کنترلر را برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 معرفی کرده است. این کنترلرهای نوع مکا (mecha)، برای استفاده در بازی مورد انتظار جنگ روباتیک Border Break ساخته شده‌اند.

در طراحی این کنترلر، جوی‌استیک‌های نسبتا عجیبی در سمت چپ تعبیه شده که با دست چپ، و یک ماوس جانبی دیگر که با دست راست کار می‌کند وجود خواهد داشت. این روشی برای بازتولید حرکات قابل انجام، در نسخه آرکیدی بازی Border Break است. در ورژن پلی‌استیشن 4 این بازی، از یک ماوس جانبی برای اتصال به کنسول نیز پشتیبانی می‌شود.

قیمت این کنترلر ۱۸٫۳۳۸ ین، معادل با ۱۷۰ دلار آمریکا اعلام شده است. این مدل کنترلر تا ۲ می (۱۲ اردیبهشت) قابل سفارش است و اگر Hori به حد نصاب تعیین شده یعنی سه هزار سفارش (و هر کس حداکثر تا سفارش سه کنترلر) نرسد، کل این پروژه را لغو خواهد کرد. در صورتی که این پروژه بازخوردهای موفقیت‌آمیزی دریافت کند، کنترلر در ادامه سال ۲۰۱۸ در ژاپن عرضه خواهد شد.

کنترلر در سه سایز 220 × 160 × 160 میلی‌متر و با وزن کلی ۱٫۵ کیلوگرم است. دستگاه از طریق یک کابل USB سه متری به پلی‌استیشن ۴ متصل می‌شود و طبق این اطلاعیه، این ارقام هنوز قطعی نیستند و کار روی آن‌ها در جریان است.

گفتنی است این کنترلرها، فاقد لایت‌بار، لرزاننده، سنسور حرکتی، بلندگو و استیکر راست است که این مورد با ماوس جانبی (تهیه به شکل جداگانه) جایگزین شده است، و برای هدف‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کسانی که اقدام به خرید این دسته می‌کنند، یک پوسته اختصاصی نیز برای کنترلرشان دریافت خواهند کرد.

گفتنی است که کنترلرها در هر شرایط، یعنی اگر موفق به ورود به بازار بشوند یا خیر، بازی Border Break در ۲ گوست (۱۱ مرداد) در ژاپن و انحصارا برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. در این زمینه، سگا ناشر این بازی، هنوز تاریخ عرضه آن در خارج از ژاپن را اعلام نکرده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.